דרמה ליד הורמוז: מסוק אפאצ’י אמריקני התרסק
מסוק קרב של צבא ארה”ב התרסק באזור אחד מנתיבי השיט הרגישים בעולם; שני אנשי הצוות חולצו בשלום, וסיבת ההתרסקות נבדקת
מסוק קרב של צבא ארה”ב התרסק באזור אחד מנתיבי השיט הרגישים בעולם; שני אנשי הצוות חולצו בשלום, וסיבת ההתרסקות נבדקת
עבור טהרן, גישה לעשרות מיליארדי דולרים שהוקפאו עקב סנקציות אמריקאיות היא דרישה קריטית לכל עסקה, המציעה סיוע מיידי לכלכלתה שנפגעה קשות | איראן רוצה כ-12 מיליארד דולר מראש ו-24 מיליארד דולר במהלך המשא ומתן
לפי "הניו יורק טיימס", איראן אותתה מראש על כוונתה להפוך את מצר הורמוז לזירת הלחץ המרכזית שלה, אך ממשל טראמפ העריך בחסר את יכולתה לחנוק את נתיב השיט, לזעזע את שוק האנרגיה ולכפות על וושינגטון משבר מתמשך
פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום) פרסם תיעוד של השבתת מיכלית נפט שניסתה להגיע לאיראן דרך מיצר הורמוז, במסגרת אכיפת המצור הימי באזור.
מזכיר המדינה אמר בקונגרס כי איראן נכנסה לראשונה למו"מ על תיק הגרעין, אך הזהיר: "אין ערבות שנגיע לעסקה"
חפץ חשוד, המסתמן כמיקוש ימי שמקורו באיראן, אותר במים הטריטוריאליים של עומאן, סמוך למצר הורמוז | בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, ניתן להבחין בתוך המים בעצם עגול שצף, כאשר עם תנועת הגלים, נחשפים לסירוגין חלקים המחזקים בצורה משמעותית את החשד כי מדובר במטען נפץ ימי
מיכליות שנשאו נפט וגז מקטאר לסין, הודו ואירופה, עברו במצר האסטרטגי לאחר תיאומים ותשלומים חשאיים לטהרן | פיקוד המרכז האמריקני: השבתנו 5 כלי שיט והסטנו 116 אחרים כדי לאכוף את המצור
גורמים איראניים טוענים: פתיחת המצר תתבצע רק בהתאם להסדרים שיוגדרו מראש ולאחר הסרת הסגר
טיוטת המסגרת כוללת פתיחה מיידית של מצר הורמוז, דיון בגורל האורניום המועשר, שחרור הדרגתי של כספים מוקפאים, וקרן השקעות ענקית לאיראן; הנשיא טראמפ עדיין לא אישר את ההסכם, והפערים בין הצדדים עוד רגישים ומורכבים כעת
כוחות אמריקניים שפעלו באזורי עימות הותקפו לאחר שאויבים השתמשו בנתוני מיקום שנאספו מאפליקציות מסחריות ונמכרו בשוק המידע העולמי, מחוקקים בארצות הברית פרסמו ביקורת על הפנטגון, בטענה שלא ננקטו צעדים מספקים למרות שהסיכון היה מוכר
צבא ארצות הברית תקף אתר צבאי באיראן, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. גורם אמריקני אמר לרויטרס כי האתר היווה איום על כוחות צבא ארצות הברית ועל תנועת השיט המסחרי במצר הורמוז
חיל הים האמריקאי סייע למכלית ענק יוונית, שנשאה כ-2 מיליון חביות נפט ונתקעה במפרץ מאז מרץ, ומתכנן ללוות כ-12 כלי שיט נוספים במיצרי הורמוז, ברקע הלחץ על איראן לחזור למסלול ההסכם עם ארה"ב
בצמרת האיראנית ממתינים לאישורו של המנהיג העליון מוג'תבא ח'אמנאי, בעוד טראמפ טרם קיבל החלטה סופית | במוקד: גורל האורניום המועשר, השליטה במצר הורמוז והלוואת המיליארדים של קטאר | כל הפרטים
4 הרוגים בתקיפה לעבר סירות בדרום האי לארק. פיקוד מרכז: "הפצצנו סירות שניסו להטמין מוקשים ומשגרי רקטות"
על רקע הביקורת נגד המגעים עם טהרן, הנשיא טראמפ טוען כי ההסכם המתגבש יהיה ההפך מהסכם אובמה, מבהיר שהמצור יישאר עד לחתימה, ובטהרן מאותתים להזדמנות היסטורית לצד איום בהסלמה אזורית אם התקיפות יחודשו
ההסכם המסתמן בין ארה״ב לאיראן עשוי לפתוח מחדש את נתיב האנרגיה הקריטי, אך בענף הספנות ממתינים לבהירות ביטחונית וביטוחית
מדינות המפרץ צריכות להיערך לשיגורים נרחבים על תשתיות האנרגיה שלהן, אם איראן תותקף. אפשרות נוספת היא סגירת מצר באב אל-מנדב באמצעות החות'ים
אבו דאבי מאיצה את הרחבת צינור הנפט לפוג׳יירה כדי להכפיל את יכולת הייצוא מחוץ למצר הורמוז בזמן המלחמה
לפי דיווח בריטי, צוות איראני לקח שליטה על ספינה, 38 מייל ימי צפוני מזרחית לפוג'יירה באיחוד האמירויות. הספינה כעת בדרכה למים טריטוריאליים של איראן, וכי האירוע נחקר
תיעוד חדש חושף את ממדי הנזק הכבד שנגרם לספינת המטען הדרום-קוריאנית "HMM NAMU" לאחר התקיפה האיראנית במיצרי הורמוז. לפי ההערכות, כלי השיט נפגע משני כטב"מים מתאבדים שפגעו בדיוק רב וגרמו לחור עצום בגוף הספינה ולשריפה בחדר המכונות