אסם מצטרפת לגל ההתייקרויות: תתכוננו לשלם הרבה יותר על אותו מוצר
החברה הודיעה היום על העלאת מחירים משמעותית בעקבות התייקרויות חומרי הגלם והלוגיסטיקה | המחירים יעלו בשיעור ממוצע של כ-2.2% מהמחירון הכללי, כאשר החלק מהמוצרים צפוי להתייקר בשיעור של עד 9%
אסם, החברה השלישית בגודלה בשוק המקומי, מצטרפת לגל ההתייקרויות שפתחה שטראוס בשבוע שעבר ויוניליוור אתמול. החברה עדכנה היום (חמישי) את לקוחותיה כי לאור המשך ההתייקרויות במחירי חומרי הגלם, האריזות, עלויות הייצור והלוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל, יבוצע שינוי במחירי המוצרים השונים. המחירים יעלו בשיעור ממוצע של כ-2.2% מהמחירון הכללי, כאשר החלק מהמוצרים צפוי להתייקר בשיעור של עד 9%.
המהלך הזה מהווה את העלאת המחירים השנייה שמבצעת אסם בשנת 2024, והרביעית בשנתיים האחרונות. בשנת 2023 עלתה אסם בשתי הזדמנויות על מחירים, כשהעלאת המחירים הראשונה התבצעה בינואר וכוללת מוצרי טבעול, סלטי צבר, קטשופ, רטבים, אטריות למרק, עוגיות ושוקולד. העלאה נוספת בוצעה במאי 2023, גם היא על המוצרים המיוצרים במפעלי החברה בישראל.
כזכור, רק אתמול הודיעה יוניליוור על התייקרות במוצרי השוקולד, במסגרתם החל מ-1 בינואר יתייקרו מותגי השוקולד של החברה - ורד הגליל ומותג קליק - בשיעור ממוצע של 14.7%, והעלייה במחיר למוצר תהיה בטווח שבין 12% ל-16%.
גם ביוניליוור הסבירו את ההתייקרות בעלייה מתמשכת במחירי הקקאו בעולם, שהתייקרו בשנה החולפת בשיעור של יותר מ-100%. "עלייה זו אינה מאפשרת לנו להמשיך ולספוג את הגידול בעלויות הייצור, ולכן אנחנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריית השוקולד בלבד", נכתב במכתב שנשלח היום לקמעונאים.
שטראוס כאמור פתחה את הדלת לחברות הגדולות, כשבשבוע שעבר הודיעה על העלאת מחירים בחלק ממוצרי השוקולד והקפה שלה בהיקף של עד 18%, בגלל עלייה במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה- כ-120% בפולי הקקאו ו-50%-70% בפולי הקפה.