הכירו את המטוס שבזכותו אפשר לתקוף באיראן ותימן
הכירו את המטוס הכי גדול בצה"ל - ה'ראם' שבזכותו מטוסי הקרב מסוגלים להגיע לכל מקום בעולם, כיצד מתרחש התדלוק באוויר? וכיצד מצליח ה'בומר' להתחבר למטוסי הקרב?
היכולת להגיע לכל נקודה בעולם היא נכס אסטרטגי משמעותי עבור כל חיל אוויר. אך כיצד מצליחים מטוסי קרב להגיע למרחקים כה גדולים? התשובה טמונה במטוסים גדולים במיוחד, המכונים 'מטוסי תדלוק', אשר ממלאים תפקיד מכריע באפשרות להגיע למטרות מרוחקות.
בתוך מטוס התדלוק, תפקיד מרכזי ממלא 'הבומר' - טכנאי מנוסה האחראי על תהליך התדלוק האווירי. באמצעות מערכת מורכבת ומדויקת, הבומר מחבר את מטוס הקרב למטוס התדלוק
מטוסי התדלוק מאפשרים למטוסי הקרב להגדיל משמעותית את טווח הטיסה שלהם, וכך להגיע למטרות מרוחקות יותר ולשהות באוויר זמן רב יותר. יכולת זו חיונית למשימות התקפיות, סיור והצלה.
במבצעים כמו תקיפות באיראן ותימן, מטוסי התדלוק ממלאים תפקיד קריטי באפשרות להגיע למטרות הרחוקות ולהשלים את המשימה בהצלחה. ללא יכולת התדלוק האווירי, טווח הפעולה של מטוסי הקרב היה מוגבל משמעותית.
מטוסי התדלוק הם נדבך חשוב ביכולות האוויריות של צה"ל. בזכותם, חיל האוויר יכול להגיע לכל נקודה בעולם ולמלא את משימותיו השונות בצורה יעילה ומקצועית.