החברה שסייעה בהנפקת תו נכה נתפסה על חם

ההחלטה לקנוס את החברה התקבלה בעקבות ממצאי חקירה שהעלו כי החברה לא סיפקה ללקוחות מידע אודות אפשרות ביטול העסקה, לא הציגה את המחיר הכולל של השירות ולא החזירה תשלומים לצרכנים במועד הקבוע בחוק

החברה שסייעה בהנפקת תו נכה נתפסה על חם
חניית נכה צילום: שאטרסטוק

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך 726,672 שקלים על חברת א.ד הזכויות בע"מ, העוסקת במתן שירותי סיוע לקבלת תו נכה לרכב.

ההחלטה התקבלה בעקבות ממצאי חקירה שהעלו כי החברה לא סיפקה ללקוחות מידע אודות אפשרות ביטול העסקה, לא הציגה את המחיר הכולל של השירות ולא החזירה תשלומים לצרכנים במועד הקבוע בחוק.

על פי הודעת הרשות, לחברה עומדת הזכות להגיש טיעונים בנוגע לכוונת הטלת הקנס ולסכומו בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה, בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן.

ממצאי החקירה

החקירה נפתחה בעקבות תלונות צרכנים נגד החברה, אשר מציעה שירותי סיוע בתהליך הבירוקרטי לקבלת תו נכה לרכב. במסגרת פעילותה, החברה יוצרת קשר עם לקוחות שהשאירו פרטים באתר האינטרנט שלה, www.haz.co.il, ובשיחת מכירה בוחנת את סיכוייהם לקבלת התו. לאחר הסכמה מצד הצרכן, נציגי החברה מבצעים חיוב כספי, אולם לא מספקים את כלל המידע הנדרש לפי החוק.

הפרות חוק משמעותיות

במהלך החקירה, הרשות איתרה מספר הפרות מרכזיות של חוק הגנת הצרכן:

אי גילוי מידע מלא בעסקאות מכר מרחוק – החברה לא יידעה את הלקוחות כיצד ניתן לבטל את העסקה כנדרש בחוק.

אי הצגת מחיר כולל – המסמכים שסיפקה ללקוחות לא ציינו את המחיר הסופי כולל מע"מ, אלא רק את הסכום הבסיסי.

עיכוב בהחזר כספי – לקוחות שביקשו לבטל את העסקה לא קיבלו את כספם בחזרה בתוך 14 הימים המוגדרים בחוק.

קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן אמר: "שמירה על זכויות הצרכנים, ובפרט על אוכלוסיות פגיעות, היא בראש סדר העדיפויות שלנו. במקרה זה, מדובר בצרכנים עם מוגבלויות רפואיות שנזקקו לתו נכה לרכב, אך החברה לא פעלה בהתאם לחוק ופגעה בזכויותיהם. הרשות תמשיך לפעול בנחישות נגד עסקים המפרים את החוק ומנצלים אוכלוסיות רגישות, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה להבטחת מסחר הוגן בישראל".

תו נכה תג נכה קנס כספי

 צבע אדום

00:00
00:00
art