זה נגמר: קנסות ענק על מי שיפיץ תוכן AI לא מסומן
קובי ברקת
12.03.25
הדו"ח השנתי של PIRG, הבוחן את נגישות הצרכנים לתיקון מוצרי אלקטרוניקה, מצביע על מגמה חיובית בתחום הטלפונים הסלולריים. ע"פ הפרסום באתר tgspot, בעקבות לחץ רגולטורי, יצרניות גדולות הפכו את מכשיריהן לנגישים יותר לתיקון, תוך הצעת חלקי חילוף וכלי עבודה מתאימים.
לעומת זאת, הממצאים בתחום המחשבים הניידים פחות מעודדים. אפל ולנובו ניצבות בתחתית הדירוג, כאשר מחשבי אפל כמעט בלתי אפשריים לפירוק ותיקון, ולנובו כלל אינה מספקת מידע ברור על חלקי חילוף. שתי החברות קיבלו ציונים נמוכים – C- לאפל ו-F ללנובו. גם HP לא מצטיינת עם ציון C, בעוד דל, סמסונג ומיקרוסופט קיבלו דירוג בינוני של B-.
מבין כלל היצרניות, רק שתי חברות קיבלו ציונים חיוביים במיוחד: אסוס, שהשיגה את הציון הגבוה ביותר A-, ואייסר, שזכתה ב-B+. חברות אלו מציעות תכנון המאפשר פירוק קל יחסית, לצד זמינות גבוהה של כלי עבודה וחלקי חילוף לתיקון עצמי.
נקודה נוספת שעולה מהדוח היא המעורבות של יצרניות מחשבים בניסיונות לבלום חקיקה שתעניק לצרכנים זכויות תיקון נרחבות. שמונה מתוך עשרת המותגים שנבדקו פועלים בדרך זו, למעט גוגל, שהפנתה את תרומותיה דווקא לטובת ארגונים המקדמים חקיקה פרו-צרכנית בתחום.
הנתונים מעידים על פער משמעותי בין תחום הסמארטפונים למחשבים הניידים בכל הנוגע לזכות התיקון. בעוד בסלולרי המגמה משתנה לטובת הצרכנים, בתחום המחשבים נראה שהדרך לשינוי עוד ארוכה.
קובי ברקת
12.03.25
קובי ברקת
16.03.25
קובי ברקת
11.03.25
קובי ברקת
06.03.25
קובי ברקת
09.03.25
קובי ברקת
05.03.25