וואטסאפ תגלה לכם כמה חברים בקבוצה ערים עכשיו
קובי ברקת
16.03.25
נכשלו בזיהוי הפוטנציאל של מנועי החיפוש: נאדלה מספר כיצד מיקרוסופט החמיצה את אחת ההזדמנויות העסקיות הגדולות בהיסטוריה של האינטרנט.
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, הודה בראיון ליוטיובר דווארקש פאטל שפורסם בטיימס ההודי, כי אחת מהטעויות הגדולות ביותר של החברה הייתה אי-ההבנה עד כמה מנועי החיפוש יהפכו לכלי עסקי מרכזי.
בעוד שגוגל הצליחה לבנות אימפריה שלמה סביב החיפוש, מיקרוסופט האמינה שהאינטרנט יישאר מבוזר ולא זיהתה את הפוטנציאל הכלכלי העצום של תחום זה.
"כולנו חשבנו שהאינטרנט הוא על הפצה, ולא הבנו שמנוע חיפוש יכול להיות המנצח הגדול בארגון המידע ברשת," אמר נאדלה.
לדבריו של נאדלה, גוגל זיהתה את הערך של מנועי החיפוש והצליחה לנצל את ההזדמנות בצורה מושלמת. "הבנת השינוי הטכנולוגי זה לא מספיק; חברות צריכות גם לזהות היכן ייווצר הערך האמיתי," הסביר.
מעבר לזיהוי השינויים הטכנולוגיים, נאדלה הדגיש כי התאמה למודלים עסקיים חדשים היא לא פחות מאתגרת, ולעיתים אף קשה יותר מאשר מעקב אחר המגמות הטכנולוגיות עצמן: "השינויים במודלים העסקיים קשים אפילו יותר מהשינויים הטכנולוגיים," טען.
במהלך הראיון, נאדלה שיתף בחוויותיו ממספר מהפכות טכנולוגיות משמעותיות במהלך הקריירה שלו. הוא זוכר את המעבר ממיינפריימים (Mainframes) למחשבים אישיים, את עליית הארכיטקטורה של לקוח-שרת (Client-Server) ואת ימיו הראשונים של האינטרנט.
בנוסף, נאדלה הזכיר כיצד מיקרוסופט נאלצה להסתגל כאשר דפדפנים כמו Mosaic ו-Netscape שינו את הדרך שבה נבנו יישומים.
קובי ברקת
16.03.25
קובי ברקת
31.03.25
ליפא גינסברגר
12.03.25
קובי ברקת
09.03.25
יענקי פרבר
06.03.25
קובי ברקת
06.03.25