טירוף ברשתות המזון: "משטח של 80 שישיות מים נגמר תוך דקה"
בעקבות המצב הביטחוני, הציבור מסתער על מוצרי חירום: מים מינרליים, מזון בסיסי ומזגנים לממ"ד. במקביל, נרשמים חוסרים נקודתיים בעוף וחלב

בצל ההסלמה הביטחונית וההנחיות לשהייה ממושכת במרחבים מוגנים, תמונת המצב בסניפי הרשתות מציגה דפוסי רכישה לא שגרתיים. מהמדפים נעלמים במהירות מוצרים כמו מים מינרליים, מוצרי חלב ומזגנים ניידים, לצד חוסרים זמניים בעוף טרי, במיוחד לאחר צמצום השחיטות סביב חג הקורבן. ברשתות הדגש הוא על ניסיון לשמור על אספקה סדירה תוך התמודדות עם ביקושים לא צפויים.
ברשתות השיווק מדווחים כי מים מינרליים הם המוצר הראשון שנחטף מהמדפים. "משטח של 80 שישיות מים נגמר תוך דקה", מספר בכיר באחת הרשתות לynet, לדבריו, לעומת מוצרי מדף אחרים כמו דגני בוקר, את מלאי המים קשה במיוחד לחדש, בעיקר בשל מגבלות האספקה. לצד זאת, נייר טואלט ממשיך להירכש בכמויות, אך נחשב למוצר שקל יותר לחדש את מלאיו.
אחד התחומים שהושפעו במיוחד מהשבוע האחרון הוא ענף העופות. מחסור מורגש נרשם בעקבות הפסקת השחיטות בחג הקורבן, והשוק עדיין לא התאושש. עם זאת, ברשתות מרגיעים: מדובר באספקה מצומצמת בלבד, ולא במחסור ארוך טווח. "העופות יחזרו בימים הקרובים למדפים", אמר איתן יוחננוף, בעלי רשת יוחננוף לynet, לדבריו, גם בחלב נרשמו חוסרים, אך מדובר בכשל זמני, שכן האספקה צפויה להתחדש כבר מחר.
גם בשוק החשמל מורגש שינוי. בעוד מוצרים יוקרתיים כמו מסכים ענקיים או רמקולים נרכשים פחות, נרשמה עלייה חדה בדרישה לציוד שמותאם לממ"ד. סמנכ"ל מחסני חשמל, לירון כץ, ציין ירידה דו-ספרתית במכירות מוצרי מותרות, ובמקביל זינוק במכירות של מזגנים ניידים, קונסולות משחק ניידות, מגברי אינטרנט למרחבים מוגנים ורדיו-טרנזיסטורים על סוללות. עוד לדבריו, נמכרו כ־800 גנרטורים ויותר מ־2,500 סוללות גיבוי עוצמתיות – גידול של פי 10 בקטגוריית ציוד החירום לעומת התקופה המקבילה בשנה רגילה.
