מתחילת המלחמה: למעלה מ-3,000 שיחות למוקדי הסיוע הנפשיים
משרד הבריאות הנחה את קופות החולים ומרכזי החוסן לעבות את שירותי התמיכה הנפשית, וזאת כדי לאפשר לנפגעות ולנפגעי חרדה לקבל מענה טלפוני, מבלי להגיע לבתי החולים שלא לצורך
על מנת לתת מענה נפשי נגיש גם למי שאינו יכול או שאינו מעוניין לצאת מהבית, משרד הבריאות הרחיב את שעות המענה של מרכז החוסן הארצי והוא פתוח 24/7. בנוסף, ניתן לפנות למרכזי החוסן האזוריים, לער"ן ולקווי הסיוע של קופות החולים, הזמינים גם הם בימים אלו .24/7 המשרד קורא לציבור לא להסס ולפנות לעזרה במידת הצורך.
מאז תחילת מבצע "עם כלביא", ניכר כי הציבור הישראלי מוכיח חוסן נפשי. מתחילת המבצע, נרשמו עד כה למעלה מ-3,000 שיחות למוקדי הסיוע הנפשיים, וכ-315 פניות הגיעו למרכזי החוסן (כולל הארצי), הנותנים מענה טלפוני ובאמצעות הזום. בנוסף, הגיעו כ-2,550 פניות לקו החם של ער"ן וכ-290 פניות לקווי החוסן של קופות החולים. טלפון מרכז החוסן הארצי הטיפולי 5486*.
בנוסף, במידת הצורך וכחלק מהטיפול שניתן במרכזי החוסן, מופעל 'נוהל חרדה' - מענה נפשי מהיר, קצר מועד וללא עלות, עבור מי שנכח באירוע ביטחוני. כל אלה נועדו לצמצם את הפגיעה הנפשית ולמנוע התפתחות של פוסט טראומה בקרב האוכלוסייה. משרד הבריאות הנחה את קופות החולים ומרכזי החוסן לעבות את שירותי התמיכה הנפשית, וזאת כדי לאפשר לנפגעות ולנפגעי חרדה לקבל מענה טלפוני, מבלי להגיע לבתי החולים שלא לצורך.
