השבוע הראשון למלחמה עם איראן: בכמה ירד השימוש בכרטיסי האשראי?
ברשתות המזון נרשם גידול של 21.1% בהוצאות באשראי בשבוע הראשון למבצע; ענף ההלבשה וההנעלה ירד בשיעור של כ-70%; בענף המסעדות, בתי הקפה והמזון המהיר נרשמה ירידה של 37.7%

בשבוע הראשון למבצע ״עם כלביא״, בין יום שישי ה-13 ביוני ליום חמישי ה-19 ביוני, נרשמה ירידה של 26.9% בהוצאות של הציבור בכרטיסי אשראי, לעומת השבוע שקדם לו, בין ה-6 ל-12 ביוני, כך ע"פ נתוני חברת שבא, מנהלת ומפתחת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב.
בשבוע הראשון של המבצע הצבאי מול איראן, שבו הוטלו הגבלות של פיקוד העורף על הפעילות במשק, סך ההוצאות באשראי הגיעו לסכום של 7.392 מיליארד ש״ח לעומת סכום של 10.112 מיליארד ש״ח בשבוע שלפניו.
יצוין כי ההוצאות של הציבור הישראלי בשבוע הראשון של ״עם כלביא״ היה גבוה בשיעור של 13.9% מהשבוע הראשון של ״חרבות ברזל״, מה-8 עד ה-14 באוקטובר 2023, שבו סכום ההוצאות עמד על 6.489 מיליארד ש״ח.
בענפי המסחר המרכזיים של המשק הישראלי נרשמה בשבוע האחרון מגמה מעורבת. היקף הרכישות ברשתות המזון עלה ב-21.1% והגיע לסכום של 1.628 מיליארד ש״ח לעומת 1.344 מיליארד ש״ח בשבוע שלפני המבצע.
בענף המסעדות, בתי הקפה והמזון המהיר נרשמה ירידה של 37.7% בהוצאות והסכום בו עמד על 489.959 מיליון ש״ח לעומת 799.641 מיליון ש״ח בשבוע שלפניו.
ענף ההלבשה וההנעלה רשם ירידה חזקה יותר של 69.2% בהוצאות ועמד על 182.975 מיליון ש״ח לעומת 594.016 מיליון ש״ח בשבוע שקדם למבצע.
