הישראלים מסתגלים מהר: זה מה שקרה בשבוע השני של המלחמה

בשבוע השני למבצע ״עם כלביא״ חל זינוק של יותר מ-31% בהוצאות של הציבור בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שלפניו

הישראלים מסתגלים מהר: זה מה שקרה בשבוע השני של המלחמה
זירת נפילה במבצע עם כלביא צילום: באדיבות המצלם

נתוני חברת שבא, המנהלת ומפתחת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב, מצביעים על כך שבשבוע השני למבצע "עם כלביא" בין יום שישי ה-20 ביוני ליום חמישי ה-26 ביוני נרשם זינוק של 31.4% בהוצאות של הציבור בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שקדם לו בין ה-13 ל-19 ביוני 2025.

בשבוע השני של המבצע הצבאי מול איראן, שגם במהלכו היו הגבלות של פיקוד העורף על הפעילות במשק עד להסרתן ביום רביעי האחרון, סך ההוצאות באשראי הגיעו לסכום של 9.713 מיליארד שקלים לעומת סכום של 7.392 מיליארד שקלים בשבוע שלפניו.

בשבא מציינים כי היקף ההוצאות של הציבור הישראלי בשבוע השני של "עם כלביא" היה נמוך בשיעור של 3.9% בלבד לעומת השבוע האחרון שלפני המבצע בין ה-6 ל-12 ביוני שבמהלכו היקף ההוצאות באשראי עמד על 10.112 מיליארד שקלים. 

היקף ההוצאות בשבוע השני של "עם כלביא" היה גבוה ב-40% מהשבוע השני של "חרבות ברזל" מה-15 עד ה-21 באוקטובר 2023 שבו סכום ההוצאות עמד על 6.939 מיליארד שקלים.

ברוב ענפי המסחר המרכזיים של המשק הישראלי נרשמה בשבוע האחרון מגמה חיובית. בשונה מהמגמה, היקף הרכישות ברשתות המזון ירד ב-14.8% והגיע לסכום של 1.387 מיליארד שקלים לעומת 1.628 מיליארד שקלים בשבוע הראשון למבצע.

בענף המסעדות, בתי הקפה והמזון המהיר נרשמה עליה של 20.7% בהוצאות והסכום בלע 591.148 מיליון שקלים לעומת 489.959 מיליון שקלים בשבוע שלפניו. 

ענף ההלבשה וההנעלה רשם זינוק של פי 2.23 בהוצאות ועמד על 408.276 מיליון שקלים לעומת 182.975 מיליון שקלים בשבוע שקדם ל"עם כלביא". ענף התעופה, שהיה מושבת בשל סגירת המרחב האווירי של ישראל, זינק בשיעור של פי 2.66 והיקף ההוצאות בו עמד על 125.022 מיליון שקלים לעומת 47.005 מיליון שקלים בשבוע הראשון של "עם כלביא".

אשראי קניות פיקוד העורף מבצע עם כלביא

 צבע אדום

art