"רמה מטורפת": העוקץ החדש והמתוחכם ללקוחות הבנק הפופולארי - אל תיפלו בפח

בנק הפועלים נלחם בשיטת הונאה חדשה: מתחזים שולחים SMS מזויפים בתוך השרשור האמיתי של הבנק, משתמשים בפרטי זיהוי אישיים של הלקוח ומנסים לשכנע אותו למסור סיסמאות וקודי אימות

"רמה מטורפת": העוקץ החדש והמתוחכם ללקוחות הבנק הפופולארי - אל תיפלו בפח
סניף בנק הפועלים צילום: אביב גוטליב

השבוע נחשפה שיטת עוקץ חדשה ומתוחכמת ללקוחות בנק הפועלים, ממנה כמעט נעקצה לקוחה של הבנק.

מתחזה שהציג את עצמו כנציג מחלקת הביטחון של הבנק השיג את מספר תעודת הזהות שלה, ושלח לה הודעת SMS מזויפת שהופיעה בתוך השרשור האמיתי של הודעות הבנק. מטרת ההונאה היא לגרום לה למסור סיסמאות וקודי אימות.

המקרה נחשף על ידי חיים אתגר, בפוסט ויראלי שכתב באינסטגרם, בו הזהיר כי מדובר ב"תרמית מפחידה ברמה מטורפת".

לדבריו, השיטה מתחילה בהודעת SMS עם קוד אימות שנשלחת ללקוח מבלי שביצע כניסה לחשבונו. בהמשך מתקשר המתחזה ומציג עצמו כנציג הבנק, תוך שהוא מקריא את מספר תעודת הזהות של הקורבן, ומשכנע אותו למסור קודים וסיסמאות "כדי למנוע פריצה ולהציל את החשבון".

החידוש המסוכן ביותר בעוקץ הוא שהודעות ה-SMS המזויפות מופיעות כחלק מהשרשור הרגיל של בנק הפועלים, כך שהן נראות לגמרי לגיטימיות.

במקרה המדובר, הלקוחה הרגישה שמשהו אינו כשורה ופנתה לבנק, שם אישרו שמדובר בניסיון הונאה.

אתגר הדגיש כי אסור למסור בשום מצב קודים, סיסמאות או פרטים אישיים, גם כאשר נראה כי ההודעה נשלחה מהבנק. "בשום מצב לא למסור קוד אימות. לא למסור את הקוד, את הסיסמה. לא למסור שום פרטים לאף אחד", הזהיר אתגר.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "למרבה הצער, גורמים עבריינים מנסים להונות אזרחים במטרה להוציא מהם כספים במרמה תוך התחזות לגורמים שונים. ישנם מקרים בהם הלקוחות מוסרים למתחזים את פרטי ההתחברות לחשבונם או כרטיסי האשראי והקודים האישיים שלהם, ובכך מאפשרים להם לבצע משיכת כספים מחשבונם. הבנק פועל רבות לצמצום התופעה ולמיגור ההונאות. אנו קוראים לציבור לגלות עירנות ולשים לב לניסיונות הונאה והתחזות, ולהימנע ממסירת פרטים אישיים וחסויים".

הבנק מבהיר כי בכל מקרה של חשד לאירוע הונאה יש לדווח באופן מיידי ולהגיש תלונה במשטרת ישראל.

עוקץ בנק הפועלים חיים אתגר הונאה

 צבע אדום

art