המודעה המשעשעת בבית המדרש שהפכה לוויראלית: "מאלו שמשתמשים בשקיות תה פעמיים? קח את זה הביתה"

מודעה משעשעת שנתלתה בבית כנסת תפסה תשומת לב רבה כשזכתה לכינוי "הלכות חדר קפה", המודעה משתמשת בהומור ציני כדי להזכיר למתפללים לשמור על הניקיון בחדר הקפה בצורה יוצאת דופן. היא הפכה לוויראלית והצליחה להעביר את המסר בצורה משעשעת

המודעה המשעשעת בבית המדרש שהפכה לוויראלית: "מאלו שמשתמשים בשקיות תה פעמיים? קח את זה הביתה"
המודעה שנתלתה בחדר הקפה בבית הכנסת צילום: שאטרסטוק / לפי סעיף 27א'

מודעה הומוריסטית אך נוקבת במיוחד, שנתלתה לאחרונה באחד מבתי הכנסת, הפכה לשיחת היום בקרב המתפללים. המודעה, שזכתה לכינוי "הלכות חדר קפה", נועדה להזכיר למשתמשים את כללי הניקיון והסדר בצורה שונה וייחודית, תוך שימוש בהומור חד וקליל.

במקום רשימת כללים יבשה, השתמשה המודעה בנימה משועשעת כדי להעביר את המסרים. כך, למשל, בנוגע לפח המלא, נכתב במודעה בציניות: "אם אתה רואה שהפח מלא עד אפס מקום, אין טעם להפוך אותו למדורת ל"ג בעומר, אפשר להניח ישירות על הרצפה וגם אפשר פשוט לחפש פח אחר בקרבת מקום".

לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
המודעה בבית הכנסת | לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ההבהרות והנחיות שנכתבו במודעה:

"נשפך לך??? לא נורא, אתה לא מלאך. אבל אם אתה לא מנקה, אתה לא בן אדם!!!"

"אם אתה מאלו שמשתמשים בשקיות תה פעמיים, קח את זה הביתה"

"אם נשפך קצת קפה וסוכר על השיש, מותר להחזיר את השיש לקדמותו, אין לחשוש לקפידא מהנמלים".

"לרבים המשאירים בוחשניות, כוסות, תמציות תה וכדו' משומשים על השיש, - שימו לב!!! אין חשש 'בל תשחית' בהשלכתם לפח, איש אינו עתיד להשתמש בהם שוב".

"נפלה לך כפית או כוס ליד הפח או יותר נכון נכשלת בקליעה למטרה? אל תשאיר למישהו אחר להתכופף במקומך".

בסוף המודעה נכתב: "זכור!!! מקום זה פועל להנאתך ולטובתך, 'תרגיש בבית!!!'".

 

בית כנסת מתפללים הומור

 צבע אדום

art