המשקיעים מושכים את הכסף: מניית אל על צללה
מאז פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״ נהנו בעלי המניות של אל על מתשואה מרשימה של כ-300% - וכעת רבים מהם ממהרים לממש רווחים. הרקע לכך הוא ההסכם לסיום הלחימה בעזה, שעשוי להביא לחזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות לישראל, ולסמן את סיומו של עידן המחירים הגבוהים מהם נהנתה אל על בשנתיים האחרונות
מניית אל על איבדה היום (חמישי) כ-7.5% מערכה, בעקבות גל מימושים מצד משקיעים שביקשו לנצל את הרווחים שנצברו לאחר הזינוק החד בשנתיים האחרונות. שווי החברה עומד כעת על 7.9 מיליארד שקל, סכום שטרם נרשם בתולדותיה.
מאז 7 באוקטובר 2023 זינקה מניית אל על ב-300%, מתחילת 2025 עלתה ב-80%, ובשנה האחרונה רשמה עלייה של 142%. הגאות נבעה בעיקר מהיעדרותן של חברות תעופה זרות מנתב״ג בתקופת הלחימה, שהשאירה את אל על כמעט ללא תחרות בקווים רבים.
עם זאת, לנוכח ההסכם לסיום המלחמה בעזה, גוברת הערכת המשקיעים כי התחרות תתחדש. ״השוק מבין שהסכם כזה, שכנראה יביא גם להפסקת הירי מתימן, יחזיר חברות תעופה בינלאומיות רבות״.
במקביל למימושים, גם בכירים בחברה מכרו מניות: מנכ״לית אל על היוצאת, דינה בן טל גננסיה, מכרה בחודש האחרון מניות בהיקף של כ-5.1 מיליון שקל, ובכירים נוספים המירו אופציות ומכרו בבורסה.
הירידה במניה עשויה להימשך בטווח הקצר, אך לאל על יש חוזקות ברורות. היא רשמה רווחים גדולים בשנתיים האחרונות ויכולה להתמודד עם מימושים.
עכשיו ניצבת השאלה האם תקופת השגשוג יוצאת הדופן של אל על, שהתאפשרה הודות להיעדר תחרות ולמחירים הגבוהים, מתקרבת לסופה - או שמדובר רק בתיקון זמני במניה שתמשיך לשמור על כוחה בשוק המקומי.
