מנכ״ל דלתא חושף: זו הסיבה שהוא טס במחלקת תיירים

אד בסטיאן, מנכ״ל ״דלתא איירליינס״, חושף את הרגלי הנסיעות שלו | למה מנהלים שמרוויחים עשרות מיליוני דולרים בשנה מעדיפים לעיתים לשבת במחלקת תיירים

מנכ״ל דלתא חושף: זו הסיבה שהוא טס במחלקת תיירים
Delta Air Lines, דלתא איירליינס, מטוס צילום: צילום: ויקיפדיה

מנכ”ל חברת התעופה ״דלתא איירליינס״, אד בסטיאן, חשף בראיון למגזין העסקים ״Fortune״ כמה מהרגלי הנסיעות שלו והצליח לעורר לא מעט שאלות בקרב הגולשים. בסטיאן סיפר כי לעיתים הוא טס דווקא במחלקת תיירים, ואף לא פעם יושב ליד השירותים.

כשנשאל כיצד הוא מעביר את זמנו במהלך טיסות, סיפר כי הוא מנצל את הזמן למענה על מיילים, והוסיף שהוא בדרך כלל אחד הנוסעים האחרונים שעולים למטוס. לדבריו, נוסעים שמזהים אותו ניגשים אליו ושואלים מדוע הוא יושב שם, והוא משיב להם בהומור: ״זה בערך מה שהכרטיס שלי הרשה לעצמו”. בסטיאן ציין כי הנוסעים במחלקת תיירים ״נהנים מאוד״ כשהוא נמצא ביניהם.

בסטיאן, שהרוויח בשנה שעברה 27 מיליון דולר, דורג במקום השני בין מנכ”לי חברות התעופה בשכרם בעולם (לאחר שב-2023 עמד בראש הרשימה עם 34 מיליון דולר). מעליו נמצא סקוט קירבי, מנכ״ל ״יונייטד איירליינס״, שהשתכר ב-2024 כ־33.9 מיליון דולר.

מסתבר שבסטיאן אינו היחיד: מנכ”לים רבים בענף התעופה נוהגים להצהיר שהם טסים לעיתים קרובות במחלקת תיירים - חלק מתדמית מכוונת שמטרתה להיראות קרובים לציבור הנוסעים ולעובדים. בפועל, רבים מהם אמנם טסים כך בטיסות פנים קצרות, אך בטיסות בינלאומיות הם לרוב יושבים במחלקות היוקרה או משתמשים במטוסים פרטיים.

ההסבר פשוט: לעיתים הם מזמינים טיסות ברגע האחרון כשהמקומות במחלקות הגבוהות כבר תפוסים; מנכ”ל של חברת תעופה גם לא יטוס במחלקה ראשונה של מתחרה; וטיסה במחלקת תיירים יוצרת תחושת הזדהות עם העובדים ״הוא טס כמונו״.

עבור נוסעים, לראות מנכ״ל יושב בתיירים הוא רגע מפתיע שהופך במהרה לשיחת היום ולפוסט ויראלי. בנוסף, מאחר שחלק ניכר מהכנסות החברות מגיע מתכניות הנוסע המתמיד, עדיף שהמנכ״ל לא יתפוס מושב שדרוג. בסטיאן עצמו סיפר שהוא נוהג לעלות למטוס אחרון - צעד שהוא מכנה בחיוך ״הקרבה קטנה״.

דלתא איירליינס תעופה טיסה מנכ''ל

 צבע אדום

art