ה- ai של גוגל משנה את הרשת - ואתרי התוכן כבר משלמים את המחיר
מאז שגוגל שילבה את ה-AI במנוע החיפוש שלה, הנתונים מצביעים על ירידה דרמטית בכמות הקליקים שמקבלים האתרים דרך מנוע החיפוש
במהלך השנתיים האחרונות גוברת הביקורת כלפי גוגל מצד אתרי תוכן ויוצרים, שטוענים כי החברה שברה את האיזון העדין שהיה ביניהם במשך שנים.
למעשה, מאז שהטמיעה את יכולות ה-AI שלה, כמו AI Overview ו-AI Mode, הנתונים מצביעים על ירידה דרמטית בכמות הקליקים שמקבלים האתרים דרך מנוע החיפוש. המשמעות: פחות חשיפה, פחות הכנסות מפרסום, ופגיעה ישירה ביצירת תוכן חינמי עבור הגולשים.
באתר geektime פורסם כי בראיון לפודקאסט Silicon Valley Girl התייחס רובי סטין, סמנכ"ל המוצר של Google Search, לשינויים הדרמטיים שחלו במנוע החיפוש - שלמעשה משמש עבור רבים כעמוד הבית של האינטרנט. גוגל כיום אוספת את המידע מהרשת, מסכמת אותו באמצעות בינה מלאכותית ומציגה אותו ישירות למשתמשים, מבלי שאלו יצטרכו לעבור לאתרים חיצוניים.
כאשר נשאל סטין האם מערכת הפרסום של גוגל, Google Ads, עלולה להיפגע כתוצאה מהמהלך, הוא השיב בביטחון כי "לא רואה אותן הולכות לשום מקום". לדבריו, המשתמשים פשוט עושים יותר פעולות בתוך גוגל עצמה, והחברה כבר בוחנת מודלים חדשים של פרסום ישירות בתוך חוויית ה-AI.
סטין הוסיף כי גוגל מתכננת להשיק "פורמטים חדשים" של מודעות שיותאמו אישית באמצעות בינה מלאכותית, כך שהמשתמשים יקבלו הצעות מדויקות ודילים רלוונטיים בהתאם לפרומפטים שלהם. לדבריו, מדובר בצעד טבעי בהתפתחות של המערכת, שנועדה לשפר את החוויה - אך עבור היוצרים, נראה שזו תחילת עידן שבו גוגל שומרת את כל הקלפים, וגם את הגולשים, אצלה.
