מסמכים פנימיים חושפים: אלו סכומי העתק שפייסבוק מרוויחה ממודעות הונאה
על פי מסמכים שהגיעו לרויטרס, חברת מטא העריכה שכ-10% מהכנסותיה ב-2024 יהיו מפרסומות למוצרים לא חוקיים ותרמיות • מטא: "הנתונים משוערים ומעוותים, אנו נלחמים בהונאות באופן אקטיבי"
מסמכים פנימיים שהגיעו לידי סוכנות הידיעות רויטרס חושפים כי חברת מטא, הבעלים של פייסבוק, אינסטגרם ווואטסאפ, ציפתה שכ-10% מהכנסותיה בשנת 2024 - כ-16 מיליארד דולר - יגיעו ממודעות של הונאות ומוצרים לא חוקיים.
לפי המסמכים, מטא הציגה למשתמשים ברחבי העולם בממוצע כ-15 מיליארד מודעות הונאה “בעלות סיכון גבוה” מדי יום. מסמך נוסף ציין כי החברה הרוויחה כ-7 מיליארד דולר בשנה רק ממודעות מסוג זה.
למרות זאת, החברה נקטה צעדים מוגבלים כלפי מפרסמים חשודים. מפרסמים שנחשבו “בעלי ערך גבוה” - לקוחות מרכזיים בהיקף פרסום גדול - הצליחו לצבור למעלה מ-500 הפרות מבלי שחשבונותיהם נחסמו.
עוד נמצא כי מנגנון ההתאמה של מטא, שמציג פרסומות על פי תחומי העניין של המשתמש, דווקא הגביר את החשיפה למודעות מפוקפקות. משתמשים שלחצו על מודעת הונאה קיבלו לאחר מכן עוד מודעות דומות, כתוצאה מאלגוריתם ההתאמה של החברה.
מפרסמים נחסמים על ידי החברה רק במידה והמערכות האוטומטיות מעריכות בוודאות של 95% לפחות שמדובר בהונאה. אם הוודאות נמוכה יותר - אך עדיין גבוהה - החברה גובה מהם מחירי פרסום גבוהים יותר כ"עונש".
בתגובה לפרסום מסרה מטא לרשת NewsNation כי הנתון של 10% מהכנסות שמקורן במודעות מפרות הוא “משוער וכללני מדי” ואינו משקף מספר סופי. החברה הדגישה כי היא “נלחמת באופן אקטיבי בהונאות ובתרמיות”, וציינה כי במהלך 15 החודשים האחרונים ירדה כמות דיווחי המשתמשים על מודעות הונאה ביותר מ-50%.
“המסמכים שהודלפו מציגים תמונה חלקית המעוותת את גישת מטא לנושא הונאות ותרמיות”, נמסר מהחברה.
