אילון מאסק בלחץ? המעצמה שמציעה חבילות תיירות לחלל - כבר בשנה הקרובה

בסין הציגו את החבילת תיירות לחלל הראשונה שלהם | המחיר: כ־140 אלף דולר | ומה מציעות החברות מארה״ב?

אילון מאסק בלחץ? המעצמה שמציעה חבילות תיירות לחלל - כבר בשנה הקרובה
חללית צילום: Impulse Space

תאגיד המדע, הטכנולוגיה והתעופה של סין (CASC) חשף בסוף השבוע את החבילת תיירות לחלל המסחרית הראשונה שלו, עם פתיחת יריד ההייטק הבינלאומי ה-27. לפי הקבלן הממשלתי, הנוסעים יוטסו ברקטות וחלליות רב־פעמיות לגובה של כ־100 ק”מ מעל פני כדור הארץ, ויחוו כמה דקות של חוסר משקל.

מחירי הכרטיסים יתחילו סביב מיליון יואן (140 אלף דולר). לשם השוואה, SpaceX מציעה טיסה מסלולית בכ־55 מיליון דולר, בעוד Blue Origin מכרה מושבים במחירים העולים על מיליון אירו. ב-CASC מקווים להתחיל בטיסות בקיץ 2026 – מועד ש-Travel And Tour World הגדיר כ”צומת קריטי” עבור תוכנית החלל הסינית.

משך כל טיסה צפוי להיות 10 עד 15 דקות. גם חברות פרטיות בסין רודפות אחרי יוזמות דומות: Deep Blue Aerospace כבר מכרה שני מקומות למשימת תת־מסלול ב־2027 במחיר של 1.5 מיליון יואן לכל מושב, כך דיווח South China Morning Post. חברת Space Circles הכריזה על סיורים משלה, אך טרם פרסמה מחירים.

״קצב שיגורים גבוה יותר יביא לירידת עלויות ולהפצת טכנולוגיות”, אמר מא שיאוקי מ-Space Circles. לפי ההערכות, סקטור החלל בסין יגיע לשווי של 2.5 טריליון יואן (351 מיליארד דולר) עד סוף 2025. ב-CASC אמרו ל-Travel And Tour World כי היעד הלאומי הוא להפוך למעצמת חלל ומדע עד 2050 – ותיירות חלל היא חלק מרכזי בכך.

יריד ההייטק עצמו צפוי למשוך כ־450 אלף מבקרים בשלושה ימים, על פני 400 אלף מ”ר ו־22 אזורים נושאיים, מבינה מלאכותית ועד חלל מסחרי. יותר מ־40 חברות ממשלתיות, בהן China Southern Power Grid ו-China Rare Earth Group, יציגו במקום.

לפי Travel And Tour World, מפעילות תיירות החלל בסין עשויות להטיס עד 1,000 נוסעים בשנה בתוך עשור. אנליסטים סבורים כי המירוץ לרקטות רב־פעמיות וזולות יקבע אם החברות הסיניות יצליחו לצמצם את הפער ממתחרותיהן האמריקניות.

 

חלל אילון מאסק ספייס X ארצות הברית (ארה"ב) סין

 צבע אדום

art