מעורבות פוליטית? משפחת ניר ברקת ויועציו נכנסו כשותפים בעמוד חדשות

חברת BRM של משפחת השר ניר ברקת, יחד עם היועץ האסטרטגי מוטי שרף ומשרד וינברגר רנטנטל המייצג את ברקת בענייניו הפרטיים, רכשו 42% מעמוד האינסטגרם הפופולרי "PUSH - דיווחים בזמן אמת" • בסביבת השר אומרים כי אינו היה מעורב במהלך ואין כל כוונה לקדם תוכן חדשותי הקשור אליו במסגרת הפעילות

מעורבות פוליטית? משפחת ניר ברקת ויועציו נכנסו כשותפים בעמוד חדשות
השר ניר ברקת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חברת BRM של משפחת שר הכלכלה ניר ברקת, היועץ האסטרטגי מוטי שרף ומשרד עורכי הדין ויינברגר רנטנטל, שמייצג את ברקת בענייניו הפרטיים, רכשו 42% מעמוד האינסטגרם "PUSH - דיווחים בזמן אמת" מהעורך והמייסד איציק פראזן. כך נחשף היום (רביעי) בכלכליסט. שווי העסקה מוערך בכ-12 מיליון שקלים.

עמוד האינסטגרם "פוש" פונה בעיקר לבני נוער וצעירים ומונה מעל 900 אלף עוקבים. תחת המותג פועלים גם חשבונות בפייסבוק, טיקטוק, וואטסאפ וטלגרם.

העסקה מגיעה לאחר שפראזן רכש את המותג מ"ישראל בידור" במסגרת פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, תמורת כ-6 מיליון שקל. בעלי "ישראל בידור" רכשו 90% מ"פוש" מפראזן ב-2021 תמורת 90 אלף שקל בלבד, כאשר לעמוד היו רק כמה עשרות אלפי עוקבים.

לפי מסמכי רשם החברות, פראזן מחזיק כעת ב-58% מהמניות, בעוד שחברת פוראבר מטא-וורלדס של מוטי שרף ו-BRM של משפחת ברקת רכשו יחד 35% מהמותג. עו"ד ויינברגר מחזיק ב-7% באמצעות חברת "הזמן הנכון".

נזכיר כי כאשר ניר ברקת נכנס לכנסת, הוא העביר את אחזקותיו בחברת "ניר ברקת בע''מ", שבאמצעותה החזיק במגוון החזקות, לאחיו אלי, בהסכם נאמנות עיוורת - כפי שמצויין בהסדר ניגוד העניינים שלו. אחת מההחזקות האלה היא בחברת BRM. בברלי, בת זוגו של ברקת, מחזיקה ב-1% מהמניות.

בהסדר ניגוד העניינים של השר מוזכרים גם מוטי שרף ועו"ד עמיחי ויינברגר, שכאמור, שותפים כעת ב"פוש". שרף מוזכר כיועץ תקשורת ואסטרטגיה קרוב של השר, ועו"ד וינברגר מוזכר כמי שמייצג את ברקת בענייניו הפרטיים.

בסביבת השר ברקת אומרים כי הוא לא היה מעורב בעסקה וכי אין כוונה לקדם בעמוד PUSH תכנים או פרסומים הנוגעים אליו.

מוטי שרף מסר לכלכליסט בתגובה: "החברה המשותפת לשרף ול-BRM, חברת פוראבר מטא-וורלדס, מתמקדת בפיתוח מערכות בינה מלאכותית מתקדמות לניהול תוכן ובהקמת רשת רחבה של עמודי חדשות וקהילות דיגיטליות בפלטפורמות הסושיאל. הכניסה לשותפות ב-Push יחד עם מייסד העמוד, איציק פרזיאן, מהווה את הצעד הראשון במימוש החזון: יצירת אקו-סיסטם חדשני המחבר בין טכנולוגיה, תקשורת וקהילות. במקביל מוקם סביב החברה מערך שיתופי פעולה עם יוצרים, חברות מדיה ויזמים המבקשים להיות חלק מהגל החדש של תעשיית התוכן והבינה המלאכותית".

ניר ברקת שותפות חדשות

 צבע אדום

art