החמקנים פינו את הדרך, המפציצים סגרו חשבון: מאחורי הקלעים של השמדת הכור האיראני
המסע ממיזורי למרכז איראן ארך כ-37 שעות לשני הכיוונים, כך שכל מטוס צרך בערך כ-757,000 ליטר דלק. שבעת המטוסים יחד צרכו ככל הנראה כ-5,300,000 ליטרים של דלק
מבצע "פטיש חצות" יצא לדרך בליל 22 ביוני, בעיצומה של מלחמת 12 הימים בין ישראל לאיראן, בזמן מבצע "עם כלביא". שבעה מפציצי B-2 והטילו את פצצות ה-GBU-57 "אם כל מפצחות הבונקרים" על מתקני הגרעין בפורדו ובנתנז, כשגם המתקן באיספהאן הותקף.
מדיווח באתר החדשות האמריקני "דיילי וייר" עולה, כי המפציצים הכבדים צרכו כ-45 ליטרים של דלק בעבור כל 10 שניות טיסה. המסע ממיזורי למרכז איראן ארך כ-37 שעות לשני הכיוונים, כך שכל מטוס צרך בערך כ-757,000 ליטר דלק. שבעת המטוסים יחד צרכו ככל הנראה כ-5,300,000 ליטרים של דלק, כשכמות הדלק הזו, לפי הדיווח, מאפשרת לרכב מסוג טויוטה קאמרי להקיף את העולם כמעט 2,200 פעמים.
ב-Ynet דווח כי במבצע עצמו השתתפו יותר מ-125 כלי טיס נוספים מלבד המפציצים הכבדים. מטוסי ה-B-2 אינם טסים במהירות גבוהה במיוחד, ומהירותם שקולה לאלה של טיסות מסחריות רגילות. קולונל ג'ארד קנש, מפקד כנף ההפצצות 131 בבסיס "ווייטמן", הסביר כי "זה קל מאוד להטיס את המטוס", והבהיר כי "התדלוק הוא החלק המורכב ביותר, וזה מה שמגדיל את טווח הפעולה שלנו".
בשעה 17:00 במיזורי 23:00 בישראל חצו המטוסים את המרחב האווירי של לבנון - והצטרפו ללהק חמקנים נוספים של פיקוד המרכז האמריקני. מטרת החמקנים הייתה למשוך את אש ההגנה האווירית האיראנית אליהם ולפנות את הדרך למפציצים הכבדים, על אף שרוב השכבה ההגנתית של איראן הושמדה בידי מטוסי חיל האוויר הישראלי בימים שקדמו למבצע האמריקני.
ב"דיילי וייר" דווח כי באותו זמן, צוללת אמריקנית שיגרה כ-30 טילי טומהוק לעבר מתקני הגרעין בנתנז ואיספהאן, ובשעה 1:00 שעון ישראל חדרו המפציצים למרחב האווירי של איראן.
כ-40 דקות לאחר מכן, הטילו שישה מהמפציצים האסטרטגיים 12 פצצות מסוג GBU-57 שפותחו במיוחד לשם משימה זו על מתקן הגרעין המבוצר בפורדו. מטוס נוסף הטיל 2 פצצות זהות בנתנז. "מדובר בחימוש מאוד חזק, ודי מדויק", אמר איש הצבא האמריקני פרנק אספינוזה, שצוותו היה זה שהרכיב את פצצות הענק על המטוסים לפני התקיפה.
