ישראל ולבנון חתמו על הסכם דרמטי, ארה"ב תקפה באיראן
ברקע הסכם המסגרת בין ישראל ללבנון, ארה"ב תקפה באיראן בתגובה לפגיעה באוניית המטען במצר הורמוז • במקביל, מזכ”ל חיזבאללה מתח ביקורת על ההסכם החדש
לראשונה זה 44 שנה נחתם הסכם מסגרת בין ישראל ללבנון. במסגרת ההסכם נקבע כי צה”ל ימשיך לשהות באזור הביטחון בדרום לבנון כל עוד קיים איום מצד חיזבאללה, ובשלב הראשון ייצא לדרך פיילוט בשני אזורים שאליהם ייכנס צבא לבנון.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי ישראל תמשיך להחזיק ברצועת הביטחון בדרום לבנון ואמר כי "הביטחון שלנו קודם לכל". בהמשך הערב הוא צפוי לקיים מסיבת עיתונאים.
שר הביטחון ישראל כ"ץ הזהיר כי כל ניסיון איראני לפגוע ביישום ההסכם ייענה בתגובה ישראלית עוצמתית. לדבריו, הוא וראש הממשלה הנחו את צה”ל להיערך לשהות ממושכת באזור הביטחון.
• מזכ"ל חיזבאללה מתח ביקורת על ההסכם עם ישראל וכינה אותו "טעות נוראית", תוך שקרא להחליפו במזכר ההבנות שנחתם בין איראן לארצות הברית.
• שר החוץ האמריקני מרקו רוביו בירך על ההסכם ואמר כי מדובר בצעד ראשון בדרך לחזרת ישראל לגבולותיה לאחר הסרת האיום הביטחוני, לצד המשך שיתוף פעולה ביטחוני בתיאום אמריקני.
• במקביל דווח כי צבא ארצות הברית תקף במהלך הלילה מטרות איראניות באזור מצר הורמוז. בתגובה, איראן שיגרה מספר כטב"מים לעבר בחריין. סגן נשיא ארצות הברית ג’יי די ואנס אמר כי "אלימות תיענה באלימות".
• נקבע מותה של נערה בת 13 שטבעה בנהר הירדן, בעוד החיפושים אחר נערה נוספת עדיין נמשכים.
