אכלתם אותה: כל הפרטים על השינוי הדרמטי במצלמות המהירות

ראש אגף התנועה, ניצב חיים שמואלי, החליט לשנות את סף האכיפה של מצלמות המהירות המוצבות בצמתים מרכזיים, כך שהן יפעלו במהירויות נמוכות יותר מבעבר

אכלתם אותה: כל הפרטים על השינוי הדרמטי במצלמות המהירות
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מאז תחילת השנה, בתוך פחות מחודשיים, נהרגו בכבישי ישראל 59 בני אדם – עלייה של 23% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה. לנוכח הנתונים המדאיגים, במשטרה החליטו על מהלך אכיפה חדש המתמקד בצמצום מהירות הנסיעה בצמתים, במטרה להפחית את מספר התאונות הקטלניות. מחקר שנערך לאחרונה במחלקת המחקר והפיתוח של אגף התנועה גילה כי נהגים רבים נוטים להאיץ לקראת כניסה לצומת, במיוחד כאשר הרמזור מהבהב, דבר שמוביל לתאונות חמורות.

ע"פ הפרסום ב"חדשות 12" בעקבות הממצאים, ראש אגף התנועה, ניצב חיים שמואלי, החליט לשנות את סף האכיפה של מצלמות המהירות המוצבות בצמתים מרכזיים, כך שהן יפעלו במהירויות נמוכות יותר מבעבר. כך למשל, בצומת שבו המהירות המותרת עומדת על 90 קמ"ש, האכיפה תתחיל כבר מ-100 קמ"ש במקום 120 כפי שהיה נהוג עד כה. בצומת שבו המהירות המותרת היא 80 קמ"ש, האכיפה תופעל מ-90 קמ"ש במקום 100, ובצומת עם הגבלת מהירות של 70 קמ"ש, המצלמות יתחילו לפעול מ-80 קמ"ש במקום 86.

המשמעות של הצעד היא עלייה חדה בכמות הדוחות שיקבלו נהגים, לצד גידול בנקודות השליליות ובסכומי הקנסות שייכנסו לקופת המדינה. במשטרה מודעים לביקורת הציבורית שעשויה להתעורר סביב המהלך, אך מדגישים כי מטרתו העיקרית היא הפחתת תאונות קטלניות.

"אם הכוונה הייתה להעשיר את קופת המדינה, היינו מורידים את ספי האכיפה בכל מצלמות ה-א' 3", הסביר ניצב-משנה עמיר ג'יבלי, ראש מחלקת מחקר ופיתוח באגף התנועה ל"חדשות 12", "בחנו כל כביש, כל צומת וכל מצלמה, ובמקומות שזיהינו צורך אמיתי – בוצע שינוי. לא הורדנו את כל ספי האכיפה בקטעי הדרך, אלא רק בצמתים הבעייתיים".

דוח תנועה מצלמות מהירות משטרת התנועה נהגים

 צבע אדום

00:00
00:00
art