עוד מפגש כביש - מסילת רכבת מתבטל: הגשר החדש נפתח לתנועה
קובי ברקת
12.03.25
הבוקר (רביעי) נפתח לתנועה הגשר מעל מסילת רכבת החוף בכניסה לעתלית, ונסגר מפגש הכביש-מסילה האחרון בקו חיפה-תל אביב של רכבת ישראל. זאת, במסגרת מדיניות משרד התחבורה לביטול מפגשי כביש מסילה בצירי תנועה עיקריים, במטרה למנוע תאונות קטלניות כפי שאירעו בעבר.
ההפרדה המפלסית, באורך 210 מטרים ובעלות של כ-60 מיליון שקלים, בוצעה על ידי רכבת ישראל ומדובר במפגש האחרון מסוג זה בקו החוף בין חיפה לתל אביב.
סגירת מפגש הכביש-מסילה בעתלית והחלפתו בהפרדה מפלסית המפרידה לחלוטין בין מסילת הרכבת לכביש החוצה אותה, תאפשר להעלות את מהירות הנסיעה ברכבת ותתרום לשיפור האמינות והדיוק בכל רחבי הארץ. כמו כן, היא תצמצם את גודשי התנועה באזור, ותשדרג משמעותית את בטיחות נוסעי הרכבת וכלל משתמשי הדרך.
בשנתיים האחרונות בוטלו מפגשי כביש מסילה רבים ובהם בניצנים, כרמיאל, כפר יהושע, אביחיל, קרית מוצקין, חוות רונית, כפר חב"ד, מעיין צבי, שפיים ועוד. בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים נוספים, במטרה לאפשר האצת מהירות הנסיעה ברכבת וייעול השירות.
בשנים האחרונות נסגרו כ-70 מפגשי כביש-מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש-מסילה של משרד התחבורה ורכבת ישראל. סגירת המפגש האחרון בקו החוף, שבו כבר נסגרו שישה מפגשים, מציינת אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח הרכבתית, שתאפשר גידול במספר הנסיעות ברכבת והורדת גודשי התנועה ברחבי המדינה.
העבודות כללו בניית גשר מתקדם ורחב באורך כ-210 מטרים מעל מסילות הרכבת הקיימות, ומעל מסילות החוף המהירות המתוכננות לקום בשנים הקרובות, סלילת מדרכות משולבות להליכה בטוחה ולרוכבי אופניים, ביצוע הסדרי תנועה חדשים באזור, עבודות פיתוח נופי, גינון והשקיה, והקמת מערכות ניקוז ותאורה.
עם זאת, עדיין קיימים ברחבי הארץ לא מעט מפגשי כביש מסילה, חלקם בדרכים צדדיות שבהן נפח התנועה אינו מצדיק הקמת הפרדה מפלסית. במפגשים אלה מותקנים אמצעי אזהרה ומניעה מתקדמים, אך במשרד התחבורה מדגישים כי אין תחליף לשיקול דעת של משתמשי הדרך, וחובה לנקוט זהירות בקרבת מסילות רכבת ולציית לחוקי התעבורה.
קובי ברקת
12.03.25
קובי ברקת
10.03.25
קובי ברקת
12.03.25
קובי ברקת
05.03.25
קובי ברקת
07.03.25
קובי ברקת
11.03.25