רוצים לטוס במחלקת עסקים? זה הטיימינג המושלם לבקש מהדיילים שדרוג לטיסה

איך להשיג שדרוג בטיסה? טיפים ממומחי תעופה שיחסכו לכם כסף ויעזרו לכם לטוס בנוחות. מהו הזמן המושלם לבקש שדרוג, מי זכאי לכך, ואיך עושים זאת נכון?

רוצים לטוס במחלקת עסקים? זה הטיימינג המושלם לבקש מהדיילים שדרוג לטיסה
מחלקת עסקים, אילוסטרציה צילום: shutterstock

רוצים לשדרג את מושבכם בטיסה? זה הזמן המדויק לבקש – לפי מומחי תעופה

מי מאיתנו לא חווה את התחושה הזו? חולפים דרך מחלקת העסקים ורואים את המושבים הרחבים, המיטות השטוחות והשירות האישי, רק כדי להגיע למושב הצר והצפוף של מחלקת התיירים. אבל רגע לפני שאתם מתמקמים עם ברכיים דחוסות ומרפקים צמודים לנוסעים לידכם, דעו שיש דרך טובה יותר לשדרג את החוויה – וגם לא בהכרח במחיר מופקע.

לדברי ג'וליאן קיל, מנכ"ל ומייסד חברת Points Path שפורסמו ב-travel and leisure, השגת שדרוג חינם למחלקת עסקים או למחלקה ראשונה הפכה למשימה כמעט בלתי אפשרית עבור הנוסע הממוצע. "חברות התעופה כיום מעדיפות למכור את השדרוגים ולא לחלק אותם בחינם", הוא מסביר. עם זאת, אין זה אומר שהסיכויים לא קיימים – ישנן דרכים להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל שדרוג, בעיקר אם תדעו לבקש אותו בתזמון הנכון.

מי זכאי לשדרוג בטיסה?

נוסעים מתמידים וחברי מועדוני הנוסע המתמיד של חברות התעופה הם הראשונים בתור לקבל שדרוג. חברות כמו דלתא, יונייטד ואמריקן איירליינס מעניקות עדיפות לבעלי סטטוס גבוה בתוכנית הנאמנות שלהן, במיוחד לנוסעים שטסים בתדירות גבוהה, למרחקים ארוכים או מוציאים סכומים גבוהים על כרטיסים.

אולם, גם אם אינכם מחזיקים בסטטוס גבוה, יש כמה מצבים שיכולים לעבוד לטובתכם. לדוגמה, אם טיסתכם התעכבה או בוטלה, חברת התעופה עשויה להציע לכם פיצוי בדמות שדרוג. כמו כן, אם הטיסה מלאה יתר על המידה והחברה מחפשת מתנדבים שיסכימו לדחות את טיסתם לטיסה מאוחרת יותר – זה בדיוק הזמן לבקש פיצוי שכולל שדרוג למחלקה משופרת.

<blat>shutterstock</blat>
אילוסטרציה | <blat>shutterstock</blat>

מה לגבי לבוש אלגנטי?

אחת האגדות הנפוצות היא שלבוש יוקרתי יכול להעניק לכם סיכוי טוב יותר לשדרוג. קיל מפריך את המיתוס: "ללבוש חליפה או שמלה מהודרת אין השפעה על הסיכוי שלכם לקבל שדרוג, אבל אם תיראו כמו נוסעים בעייתיים – זה דווקא עלול לפגוע בסיכוי שלכם". הדבר היחיד שקשור ללבוש הוא עמידה בקוד הלבוש של חברת התעופה, שחריגה ממנו עלולה לגרום להורדתכם מהטיסה – אך לא בהכרח להענקת שדרוג.

עד כמה סביר לקבל שדרוג חינם בטיסה?

ללא סטטוס של נוסע מתמיד, הסיכויים לשדרוג חינם נמוכים מאוד. "בעבר, חברות תעופה נהגו להעניק שדרוגים בתדירות גבוהה, אך בשנים האחרונות הן מתמקדות במכירתם", מסביר קיל. גם בעלי סטטוס גבוהים זוכים היום לפחות שדרוגים חינמיים מבעבר.

ובכל זאת, אם נותרו מקומות פנויים במחלקת העסקים לאחר שכל חברי המועדון קיבלו את השדרוגים שלהם, עדיין יש תקווה. הדרך הטובה ביותר לדעת אם ישנם מקומות פנויים היא לבדוק את מסך השדרוגים בשער העלייה למטוס. גם אם אינכם ברשימה, תוכלו לבדוק את מצב המקומות ולפנות לסוכן הקרקע בבקשה לשדרוג.

אז מתי לבקש שדרוג?

תזמון נכון הוא המפתח להצלחה. קיל ממליץ לפנות לדיילי הקרקע מוקדם ככל האפשר, ולפני ששלב העלייה למטוס הופך לעמוס מדי.

"השלב של העלייה למטוס הוא החלק הכי עמוס ביום של סוכן הקרקע", הוא מסביר. "אם תנסו לדבר איתם על שדרוג כשהם עסוקים בסגירת המטוס ודחיפתו למסלול ההמראה, הסיכוי שלכם לקבל שדרוג שואף לאפס".

חשוב לא פחות: פנו בנימוס. "כפי שאומרים – דבש מושך יותר זבובים מחומץ. בקשה מנומסת לשדרוג יכולה לעשות את כל ההבדל", אומר קיל. "אם מדובר באירוע מיוחד כמו יום הולדת או ירח דבש, ציינו זאת – זה לא מבטיח שדרוג, אבל עשוי לשפר את סיכוייכם".

מה אם כבר עליתם למטוס?

ב-travel and leisure מדגישים כי לאחר שהתיישבתם במושבכם, הסיכויים לשדרוג נמוכים במיוחד. "ברוב חברות התעופה, צוות הדיילים אינו רשאי לשדרג נוסעים למחלקה ראשונה", מסביר דייל אוויר בפורום Reddit. "היחידים שיכולים לבצע שינוי במקומות הם סוכני הקרקע".

ובכל זאת, ישנו מצב אחד שבו ניתן לבקש שדרוג גם לאחר העלייה למטוס: אם המושב שלכם פגום. "אם מגש האוכל שבור, משענת היד לא תקינה או שיש בעיה אחרת שגורמת לאי נוחות משמעותית, תוכלו לבקש לעבור למושב אחר – ואם יש מזל, אולי גם למחלקה משודרגת". מסביר קיל.

<blat>shutterstock</blat>
מחלקת תיירים, אילוסטרציה | <blat>shutterstock</blat>

מתי כדאי לשלם על שדרוג?

אם אתם באמת רוצים לשבת במחלקת עסקים, הדרך הקלה והבטוחה ביותר היא לשלם על כך. אך גם כאן התזמון חשוב אם רוצים למצוא מחיר משתלם.

"מחירי השדרוגים מבוססים על היצע וביקוש", מסביר קיל. "אם נותרו הרבה מושבים פנויים, חברות התעופה עשויות להוריד מחירים לקראת מועד הטיסה. מצד שני, אם רוב המושבים כבר נמכרו, המחיר רק יעלה ככל שמתקרב מועד ההמראה".

לכן, כדאי לעקוב אחרי מצב המושבים דרך מפת ההושבה של הטיסה ולוודא שאתם יודעים מהו הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם על שדרוג. אם המחיר יורד לטווח הזה – אל תהססו להזמין.

האם משתלם להציע הצעה בשדרוגי מכרז?

יותר ויותר חברות תעופה מציעות לנוסעים להשתתף במכרזי שדרוג, שבהם ניתן להציע מחיר במקום לשלם סכום קבוע מראש. חברות כמו TAP Air Portugal, איר לינגוס, אתיחאד וקופה איירליינס שולחות לנוסעים מיילים כמה ימים לפני הטיסה, בהם הם מוזמנים להגיש הצעה לשדרוג.

אם אתם בוחרים להגיש הצעה, חשוב לא להציע את הסכום המינימלי, שכן זה מפחית משמעותית את הסיכוי לזכות. הצעה בינונית או מעט מעל הממוצע עשויה לשפר את הסיכויים לקבל את השדרוג המבוקש – ועדיין תחסוך לכם כסף לעומת רכישת השדרוג במחיר מלא.

לסיכום: השגת שדרוג בטיסה היא משימה לא פשוטה, אך עם התזמון הנכון, גישה מנומסת ומעט אסטרטגיה, הסיכויים משתפרים. שווה לבדוק את זמינות השדרוגים בשער העלייה למטוס, להיות ערניים למצב המושבים בטיסה ולשקול להשתתף במכרזים שמציעות חברות התעופה. ובעיקר – אם אתם באמת רוצים מחלקת עסקים, עדיף לתכנן מראש ולשלם על השדרוג מבעוד מועד, בתקווה למצוא עסקה משתלמת.

מחלקת עסקים טיסה דייל שדרוג

 צבע אדום

00:00
00:00
art