צילום שיווק במרכז מסחרי: לכידת מהות ההצלחה הקמעונאית

היכולת לשווק מרכזים מסחריים וקניונים בצורה מקצועית שתמשוך הן שוכרים והן לקוחות היא אתגר מורכב. שטחי עסקים גדולים, ארכיטקטורה מסובכת, המוני חנויות והצורך למשוך קהלים מגוונים – כל אלה דורשים מיומנות ייחודית והתמחות בתחום הצילום המסחרי המקצועי. אז איך עושים את זה נכון כדי להבטיח את ההצלחה המסחרית של הקניון שלכם?

צילום שיווק במרכז מסחרי: לכידת מהות ההצלחה הקמעונאית
צילום תנועת אנשים במרכז מסחרי צילום: צלם סטילס מפוטו סטודיו מקס

בעידן הנוכחי הקניונים החליפו את מקומן של החנויות השכונתיות והעירוניות והפכו ל"פאואר סנטרים" משום הכוח השיווקי והצרכני העצום שלהם, כשהם מגלגלים מיליארדי דולרים בשנה ומשלבים סוגי עסקים רבים תחת קורת גג אחת, כולל אפשרויות בילוי לכל המשפחה. "ערי המסחר" הללו הפכו במקומות רבים בעולם לאטרקציות של ממש (כך, למשל, בשנת 2024 קניון דובאי משך אליו 105 מיליון מבקרים!). 

כמוקדי מסחר, בילוי, אירוח ותיירות – אין פלא שהם גם ממוקדי התעסוקה הגדולים בעולם, המאפשרים לצד רשתות ענק גם לחנויות קטנות לשגשג. במקביל, המרכזים המסחריים הללו הם גם בעלי משקל חברתי וקהילתי עצום כאתרים המכנסים תחת כנפיהם מכוני כושר, שווקי אוכל, אתרי בילוי ופנאי –  כשכל אלה משקפים גם טעמים תרבותיים, ערכים חברתיים וסביבתיים, סגנון חיים וטרנדים צרכניים. במילים אחרות: הם מהווים עולם ומלואו שדורש התייחסויות שיווקיות, צרכניות ופרסומיות ייחודיות.

צילום מרכזים מסחריים

בעולם הדיגיטלי והמונע ויזואלית של ימינו אי אפשר להפריז בחשיבות צילומי שיווק אפקטיביים במרכזים מסחריים. צילומים מסוג זה יכול לעשות צלם תדמית ורסטילי, כיוון שיש כאן צורך בצילומי תדמית ופורטרטים של אנשים/בעלי חנויות, צילום פנים של חנויות, צילום מוצרים "דוקומנטרי" של הסחורה בחנות (למשל מוצרי אלקטרוניקה או תבלינים). דוקומנטרי כיוון שזה לא צילום מוצרים "פרופר" שצלם סטודיו עושה עם תאורה בתנאים מבוקרים. בין אם מדובר בקניון רחב ידיים, במרכז סגנון חיים אופנתי או בשוק מקומי שוקק חיים – הצילום המקצועי משחק תפקיד מרכזי במשיכת מבקרים, בריבוי השוכרים ובהנעת ההצלחה הקמעונאית.

היות שמרכזים אלה כוללים חללי מסחר עצומים, המשלבים סגנונות שונים – מבתי אופנה ותכשיטים יוקרתיים, עבור בחנויות מוצרי אלקטרוניקה, חשמל וריהוט וכלה בבתי כלבו, דוכני מזון ומרכזי משחקים – הרי שהצילום שלהם למטרות שיווקיות יכול להיות מאתגר מאוד. המטרה הראשונה של צילום קמעונאי היא לפתות את הצופים לבקר בקניון, ובחנויות ספציפיות בו. לפיכך, תפקידו של צלם תדמית המתמחה בשיווק מרכזים מסחריים הוא ללכוד את מהות המרכז, לצד יצירת ויזואליה מושכת וחוויית קנייה שתגרום ללקוח הפוטנציאלי להימשך למקום – ולהישאר שם כמה שיותר זמן.

במקרה של קניונים, ומרכזים מסחריים בכלל, הצילום אמור לספר באופן משכנע את סיפורו של המקום מכל היבטיו ולשקף את החוויה שהם מציעים למבקרים בהם. האווירה, האנרגיה, הארכיטקטורה, המגוון והמאפיינים הייחודיים של המקום – כל אלה צריכים לעבור בצילום מדויק וחזק שלא רק מספק מידע על המקום אלא גם יוצר חיבור רגשי עם הקהל ומושך אותו לחקור את המקום. ולא פחות חשוב – הוא אמור לשרת את בעלי העסקים לצורך מכירת המוצרים/שירותים שלהם.

צילום תדמית לקניונים מחובר באופן מובהק למותגי אופנה ואביזרים, ולפיכך על הצלם המתמחה בשיווק מרכזים מסחריים לדעת כיצד לחבר בין הסטנדרטים של המותגים לבין הסיפורים האנושיים, כשמטרת הצילום הקמעונאי היא העצמת חוויית הלקוח. צלם תדמית ידאג להציג ולהעצים את התדמית של מרכז מסחרי ובפרט התמקדות על החנויות שיש במרכז, צילום בתוך כל חנות, בין אם צילום פורטרט של בעלים/עובדים או צילום הסחורה. כל זאת לצד צילומי אווירה של אנשים העוברים במרכז דרך אפקט הטשטוש. התדמית יכולה להתבטא במותגים חזקים שיש במקום דרך הצילום היצירתי ולהעביר תחושת תנועה של אנשים במרכז מסחרי או קניון, הכולל צילומי חוץ של מרכז מסחרי וצילום פנים שלו ושל חנויות.

 

צלם סטילס מפוטו סטודיו מקס
צילום תנועת אנשים במרכז מסחרי | צלם סטילס מפוטו סטודיו מקס

בשביל צרכי שיווק, יש טעם לצלם גם תקריבים של לוגואים של חנויות, זה יכול לקדם כל חנות בנפרד. במקרה הזה היו גם רשת מרפאות של מכבי היו משולבות גם תמונות של פנים שלהם.

 

​​​​​​​

סטודיו לצילום מקס
צילום חנות אופטיקה במרכז מסחרי | סטודיו לצילום מקס

 

 

פוטו סטודיו מקס
צילום שווארמה במסעדה | פוטו סטודיו מקס

דגשים של צילום שיווק מרכז מסחרי

בין הנושאים המרכזיים שאותם צלם תדמית המתמחה בשיווק מרכזים מסחריים חייב לקחת בחשבון כדי להבטיח תוצאה מיטבית:

האדריכלות:

צילום חללי המרכז קריטי כדי להבין את גודלו, עיצובו, הדרך שבה חזיתות החנויות השונות פונות אל המבקרים, וכמובן – החדשנות, התחכום והפונקציונליות שלו. זוויות צילום וקומפוזיציות מרתקות הן חלק מהעין המקצועית שמסייעת לפרסום המקום ו"מכירתו". קניונים רבים מצטלמים היטב, ועם העין הנכונה של הצלם הם יכולים להבטיח חלום של חוויית קנייה בסביבה אסטטית ומתוחכמת. למעשה, קניונים חדשים רבים תוכננו כך שהחזות שלהם תהווה גורם משיכה בפני עצמו, ולפיכך גם כוללים מלכתחילה אטרקציות מצטלמות היטב כמו אקווריומים ענקיים, בריכות שיט, שעשועים, ועוד.

מגוון החנויות:

ככל שלקניון יש יותר מה להציע למבקרים – כך ייטב. מחנויות כלבו ענקיות ועד חנויות יוקרה, מבתי קפה ועד לפינות הבילוי לכל המשפחה – כל אלה צריכים לבוא לידי ביטוי בצילום מקצועי כדי ללכוד את תשומת הלב של המבקרים מפלחי אוכלוסייה שונים.

 

סטודיו לצילום מקס
צילום חנות פיצוחים ותבלינים במרכז מסחרי | סטודיו לצילום מקס

החוויה האנושית:

הבילוי של מבקרי המרכז המסחרי עומד במרכז הצילום שלו, כאשר זה משקף סגנון ואיכות חיים, התאמה לפרטים ולמשפחות, חוויית הקנייה והכיף שבבילוי במקום. הדבר נכון במיוחד כשהמרכז המסחרי לובש חג או באירועים מיוחדים הנערכים בו.

כל הדוגמאות של תמונות במרכז מסחרי נעשו עבור חברת פרסום ושיווק בדיגיטל.

תאורה:

בין אם מדובר בנפילת אור טבעי חם לתוך הקניון דרך התקרה או בתאורת חלונות הראווה של החנויות והחללים בשעת ערב – הידיעה כיצד לנצל את האור בצורה הטובה ביותר היא חלק מהיותו צלם המקצועי המסוגל ליצור קסם חזותי.

היתרונות של צילום מקצועי לשיווק מרכז מסחרי

מיתוג איכותי

צילום איכותי משדר מקצועיות ואמינות ומשקף את המחויבות של המרכז המסחרי למצוינות ותשומת הלב שלו לפרטים תוך שירות בתי העסק שנמצאים בו, מצד אחד, והמבקרים השונים, מצד שני.

הקלקות ושיתופים רבים יותר במדיה החברתית

צילומי תדמית איכותיים ומרתקים מושכים מטבעם יותר תשומת לב ברשתות החברתיות ובשאר פלטפורמות המדיה הדיגיטלית, כמו גם בפרוספקטים ובפרסומות. קניון צבעוני ושוקק חיים יכול לייצר יותר הקלקות, שיתופים וביקורים.

תפוסה גבוהה יותר של עסקים

ככל שהצילומים יהיו מקצועיים ואיכותיים יותר, מרתקים יותר ומקוריים יותר – כך גם הסיכוי שתפוסת העסקים שרוצים לשכור שטח במרכז המסחרי יהיה גדול יותר. בסופו של דבר, שוכרים פוטנציאליים נסמכים על האופן החזותי שבו המרכז המסחרי מוצג – תנועת הלקוחות בו, יופיו, הדינמיות שלו, העיצוב והשירותים שהוא מציע.

הגדלת כמות המבקרים

כאשר השוק רווי מרכזים מסחריים – הקניון כמוקד בילוי משפחתי וחברתי, לצד בילוי עסקי, מושך יותר מבקרים בזכות הנראות שלו. חללים מרתקים, חנויות קורצות, בתי אוכל מעוררי תיאבון – כל אלה משחקים תפקיד מרכזי בקמפיינים לקידום מכירות בשלל המדיות.

לצלם את המרכז המסחרי שלכם עם המקצוענים

כאמור, צילום מקצועי לשיווק מרכזים מסחריים, קניונים ומרכזי קניות הוא עניין מורכב מאוד שצריך לקחת בחשבון שלל גורמים. לפיכך, בניגוד לצילום מסחרי פשוט, צילום מרכזים מסחריים דורש ניסיון מקצועי רב שנים, המשלב מומחיות טכנית וחזון אמנותי. אלה צריכים לתפוס בצורה הטובה והמושכת ביותר, בתאורה, בזוויות הצילום ובקומפוזיציות הטובות ביותר את חללי המסחר בקניון ויהפכו אותם לאטרקטיביים במיוחד לקהלי לקוחות מגוונים. כדי לדעת לתפוס את המגוון הרחב של סוגי צילום שונים, צלם מקצועי צריך להיות ורסטילי כדי לצלם חנויות, פורטרטים, אווירה השוקקת במקום ולדעת לעשות את זה במהלך שעות יום משתנות וידע בעבודה עם פלאשים בעת הצורך.

צלמים מתמחים מפעילים סוגי מצלמות שונים המתאימים לכל חלל ושטח, כולל צילומי 360 מעלות לצורך סיור וירטואלי, פרספקטיבות ייחודיות, תאורה מושלמת, ואם יש צורך – גם היעזרות בכלים כמו רחפנים.


סטודיו לצילום מקס
צילום מרכז מסחרי בדרום | סטודיו לצילום מקס

מעבר לכך, צלם מקצועי יודע לזהות את סוגי הקהלים שאליהם יש לפנות, כדי להכיל ולמשוך כמה שיותר מהם. יתר על כן, צלם מקצועי של שיווק מרכזים מסחריים יודע להתעדכן ללא הרף בסגנונות צילום, בטרנדים אופנתיים ובדרכי השיווק המתאימות.

תכנון לוח זמנים

צלם מקצועי ידאג ללו"ז מתוקתק. ב 9 בבוקר, צילום במאפיה, צילום בעל חנות, צילום עוגיות ועוגות ומאפים, שילוב פלאש, צילום תנועה של אנשים לתוך המאיפייה, צילום מקררים ופיצות, צילום הכנת קפה, צילום קפה ומאפה על השולחן. זאת דוגמה של צילום בחנות אחת.

 

פוטו סטודיו מקס
צילום במאפייה | פוטו סטודיו מקס

כיוון שיש המון חנויות במרכז מסחרי / קניון, צריך גם לתזמן ולחלק זמנים נכון, אם יש 20 חנויות וצריך לצלם בכל אחד, ויש סופרמרקט, שיש לצלם שם את המדפים, מחלקת פירות, בשר, גבינות וכו', יש לדאוג לכך שלא להיתקע במקום אחד יותר מדיי זמן, מאידך כן להוציא מקסימום מאותה החנות ולהמשיך הלאה כדי לתת במה לכל חנות וכל חלל במרכז המסחרי. זה טריקי כשיש הרבה מה לצלם. צלם מקצועי יחד עם אשת שיווק מטעם חברת דיגיטל(שעושים שיווק לאותו המרכז) יכולים לעבוד ביחד, ואשת שיווק תוכל גם לעזור לצלם כך להשלים יום צילום לכל החנויות במרכז המסחרי.

מקס, הבעלים של סטודיו לצילום מקס – צלם פורטרטים, צלם תדמית העוסק גם בצילום מסחרי כולל צילום אוכל- מתמחה בין היתר בשיווק מרכזים מסחריים בעזרת צילומי תדמית לעסקים. מקס מכסה את הנצחת המקום מכל צדדיו – החל מהצד החיצון שלו, מוקדי העניין והבילוי, בתי העסק (מחנויות תכשיטים ומרפאות, דרך מכוני כושר וחנויות משקפיים ואלקטרוניקה וכלה בשווארמיות ובתי קפה) וגם הדמויות שעומדות מאחורי העסקים בפורטרטים אישיים, שמביא את הניסיון שלו מסטודיו לצילום.

סטודיו לצילום מקס
צילום עוגה בחנות לסושיאל לקידום מרכז מסחרי | סטודיו לצילום מקס

ישנם סוגים שונים של צלמי סטילס, לפעמים הם עוסקים בסגנון צילום מסוים כמו צילום פורטרטים ולא משלבים תחומים אחרים. מאידך, יש צלמים שמשלבים כמה תחומי צילום סטילס, ביניהם צלם סטילס של מוצרים שמצלם לא רק בסטודיו לצילום(וגם בשטח), ככה ששילוב זה הוא רק בעל ערך מוסף לחברות שצריכות שילוב של שני יכולות בתחומים אלה. בהרבה מהתמונות שהיו עד כה חלק היו סוג של צילומי אווירה של המקום.

 

פוטו סטודיו מקס
צילום אווירה במרכז מסחרי | פוטו סטודיו מקס

לכידה נכונה של המרכז בעין המצלמה היא תנאי להצלחתו בעיקר בשנות פעילותו הראשונות כדי למשוך אליו תנועת לקוחות ושוכרים. לכן מקס משלב גם צילומי מזון ופק-שוטים של העסקים שבקניון המהווים השלמה למיתוג העסקים בצורה המקיפה והטובה ביותר. את הידע הוא מביא מצילומי מוצרים ותדמית שעושה בסטודיו לצילום. משלב לימוד המרכז מכל צדדיו, דרך בניית הרעיון והקומפוזיציות וכלה בצילום המוצרים – מקס מבטיח את התוצאה הטובה ביותר כדי לשווק את המרכז המסחרי שלכם בדרך מקצועית ומרתקת המהווה אמנות בפני עצמה.

אם גם אתם רוצים להבטיח לקניון שלכם צילום מקצועי שיעלה את פניות הלקוחות ויבדל אתכם בצורה הטובה והמרשימה ביותר – התקשרו  לסטודיו לצילום מקס -053-5458561

 צבע אדום

art