בשורה לנהגים: "הכביש האדום" והקטלני צפוי להשתנות
הקטע באורך של כ-10 ק"מ סבל לאורך השנים מתאונות רבות, חלקן קטלניות, והוא משמש בין היתר רכבים פרטיים, תחבורה ציבורית, רכבים צבאיים ומשאיות כבדות
משרד האוצר העביר את תקציב שדרוג כביש 40 בעלות 415 מיליון שקלים והעבודות צפויות לצאת אל הדרך כבר בקרוב.
למעשה, מדובר באחד הפרויקטים התחבורתיים החשובים והמשמעותיים בדרום, שיביא עמו שיפור דרמטי בבטיחות, חיזוק החיבוריות בין יישובי הנגב ותגבור תשתיות תנועה חיוניות לעשרות אלפי חיילים, תושבים ומבקרים.

שדרוג קטע הכביש מצומת טללים לעיר הבה"דים יתבצע על ידי חברת נתיבי ישראל ויכלול הרחבת הכביש לדו-מסלולי דו-נתיבי, עם מפרדה קשיחה, מעקות בטיחות, תאורה מתקדמת, שוליים מוסדרים ושדרוג הצמתים. עלות הפרויקט נאמדת ב-415 מיליון שקלים, והוא אושר כחלק מתקציב 2025 בעקבות הכללתו כ"כביש אדום" ביוזמת השרה רגב.
הקטע באורך של כ-10 ק"מ סבל לאורך השנים מתאונות רבות, חלקן קטלניות, והוא משמש בין היתר רכבים פרטיים, תחבורה ציבורית, רכבים צבאיים ומשאיות כבדות.

במסגרת ההיערכות לביצוע, הושלמו לאחרונה עבודות רימזור והסדרה בצומת רמת נגב, המהווה שלב מקדים לפרויקט. כמו כן, נעשו עבודות שדרוג בצומת טללים, כולל רימזור חכם, הסדרת נתיבי תנועה, סימון מעברי חצייה והתקנת תשתיות בטיחות רכות.
כעת, יתחיל שלב הביצוע המרכזי: שדרוג כביש 40 בין טללים לעיר הבה"דים, כחלק מחזון שרת התחבורה לחיבור דרום הארץ ולשיפור דרמטי בבטיחות בדרכים.

במקביל, מקודם שלב נוסף בפרויקט: הוספת נתיבי עקיפה בכביש שדה בוקר-מצפה רמון, לאורך 33 ק"מ, לשיפור זרימת התנועה והפחתת סיכונים. מתוך 10 נתיבים מתוכננים, 4 כבר נמצאים בשלבי קידום מואצים וצפויים לצאת לביצוע גם הם במהלך השנה הקרובה.
