שרת התחבורה מאשרת: וויז אייר תקים בסיס בנתב"ג, "לא מפחדת מאיומים"
לאחר התנגדות החריפה מצד אל על והחברות הישראליות, שרת התחבורה רגב מבהירה כי וויז אייר תקים בסיס פעילות בישראל: "יש לי גיבוי מלא מרה״מ זה המענה למחירים הגבוהים"
שרת התחבורה מירי רגב מתייצבת מאחורי כוונתה לאפשר לחברת הלואו-קוסט ההונגרית ״וויז אייר״ להקים בסיס פעילות בנתב”ג. ״יש לי גב מלא מרה״מ על הנושא. אני לא מפחדת מאיומים”, אמרה, והוסיפה: ״אין לי אפשרות לגעת במחירים כרגולטור ולכן אביא חברת לואו קוסט שתיתן מענה למחירים הגבוהים. אי אפשר שנהיה לקוחות שבויים במחירים של 500 דולר לקפריסין”.
דבריה מגיעים על רקע ההתנגדות העזה מצד חברות התעופה הישראליות, ובראשן אל על, שטוענות כי המהלך יפגע בהן באופן קשה. כזכור פרסמנו כי וויז מתכננת לפתוח בסיס בנתב”ג, צעד שיבטיח ירידה משמעותית במחירים, לנוכח צי המטוסים העצום של החברה, המונה כ-230 מטוסים.
בתחילת השבוע פורסם כי ועד עובדי אל על נפגש עם השרה רגב בניסיון לבלום את המהלך, אולם הפגישה התפוצצה ללא הסכמות. אל על אף שלחה מכתב לראש הממשלה נתניהו, ובו הזהירה כי הקמת בסיס פעילות לחברה ההונגרית תפגע בחברות הישראליות ״שמהוות גשר אווירי בין ישראל למדינות העולם ומשחקות תפקיד חיוני ביותר בשמירה על חוסנה של מדינת ישראל”. עוד נטען כי מדובר ביצירת אי-שוויון תחרותי, שכן החברות הישראליות נדרשות לעמוד בהוצאות ביטחוניות כבדות, בעוד שחברות זרות פטורות מכך.
הקמת הבסיס בישראל משמעותה שמטוסי וויז ינחתו ויוחזקו בנתב”ג, צוותי אוויר ישהו בארץ, ותתווסף גמישות רבה יותר בשעות ההמראה, מה שיוביל להוזלת מחירים. בנוסף, וויז תוכל להרחיב את פעילותה בקווים קיימים לאירופה ואף להפעיל קווים חדשים, בהם ליעדים רחוקים יותר כמו הודו, ואולי גם מרוקו. רגב התנתה את המהלך בכך שהחברה תפעיל גם טיסות פנים-ארציות בין תל אביב לאילת.
