קולטים? הפתרון לבעיות הקליטה ברכבת יוצא לדרך
המהלך יבטיח קליטה רציפה ואיכותית למאות אלפי הנוסעים ברכבת מדי יום, ונועד לתת מענה לתלונות על ניתוקים סלולריים ועל איכות הרשת בעת הנסיעה ברכבת
בעקבות הצלחת הפיילוט, נחתם הבוקר (ראשון) על מסמך הבנות פורץ דרך בין משרד התקשורת למשרד התחבורה לקידום פתרון לבעיית הקליטה הסלולרית בקרונות הרכבת.
מדובר בצעד משמעותי לשיפור השירות לנוסעי הרכבת ולשדרוג חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית.
מסמך ההבנות יאפשר לחברות הסלולר ולחברות תשתית הסלולר להקים עשרות אתרי סלולר חדשים על נכסי הרכבת ללא תשלום דמי שכירות חודשיים - בתנאי שהמתקנים יופעלו בתוך שנתיים.
במקביל לתמריץ משמעותי זה להרחבה מהירה של פריסת האתרים, משרד התקשורת יפעל מול חברות הסלולר כדי לוודא כי הן יעבו את הרשת במקטעים קריטיים ובמקטעים חדשים הנבנים בימים אלו.
המהלך יבטיח קליטה רציפה ואיכותית למאות אלפי הנוסעים ברכבת מדי יום, ונועד לתת מענה לתלונות על ניתוקים סלולריים ועל איכות הרשת בעת הנסיעה ברכבת.
החתימה על מסמך ההבנות התקיימה במסגרת סיור שקיימו השרים במתחם התפעולי של רכבת ישראל בלוד, שם הוצגו ההתקדמות בפרויקט חריצת חלונות הרכבת בטכנולוגיית לייזר וצעדים נוספים בתהליך שיפור הקליטה בקרונות.
הניסוי שבוצע לאחרונה לשיפור הקליטה, באמצעות חריצת חלונות הרכבת הסתיים בהצלחה, ובעקבותיו הוקצה תקציב ייעודי של 68 מיליון שקלים ליישום הפתרון בכל קרונות הרכבת.
עד כה הותקנו חלונות מחורצים בכ-30 קרונות, וכל קרון חדש שיגיע לישראל יכלול חלונות מחורצים כחלק מהמפרט התקני.
במקביל, נבחנים פתרונות נוספים ומשלימים, ובהם מערכות WIFI משודרגות ואמצעים ייחודיים לשיפור הקליטה גם במנהרות ובתוואי תת-קרקעי.
