דירוג שדות התעופה העולמי: זו רשימת המובילים בעולם - ואיפה נתב״ג מדורג ברשימה

דירוג חדש חושף פערים משמעותיים בין שדות תעופה עם שירות מצוין ודיוק בזמנים לבין כאלה שמתמודדים עם עומסים, תורים ועיכובים חוזרים. הנתונים מצביעים על כך שחוויית הנוסע נקבעת בראש ובראשונה על פי הדיוק והנוחות בשדה

דירוג שדות התעופה העולמי: זו רשימת המובילים בעולם - ואיפה נתב״ג מדורג ברשימה
נתב"ג צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

דירוגי איכות שדות התעופה לשנת 2025 מציגים תמונה ברורה של פערים משמעותיים ברחבי העולם. מצד אחד, שדות מתקדמים עם תכנון מוקפד, ניקיון מרשים, שירות מהיר ודיוק בהמראות. מצד שני, שדות ישנים, צפופים, עם מחסור בכוח אדם ועיכובים חוזרים בעונות העומס. הדירוג משלב נתוני AirHelp, סקרי שביעות רצון עולמיים ומידע שנאסף מאלפי נוסעים ברחבי העולם.

שלושת המדדים המרכזיים שנבדקו הם דיוק בזמנים, שביעות רצון הנוסעים ורמת השירות הכוללת במתחמי המסחר והמסעדות. ציון גבוה ניתן לשדות שבהם רוב הטיסות ממריאות ונוחתות בזמן, רמת ניקיון גבוהה, תורים קצרים ושירות יעיל. לעומתם, ציונים נמוכים משקפים עיכובים כרוניים, שירות לקוי, שילוט בעייתי, מחסור במקומות ישיבה ותשתיות מיושנות.

עשרת שדות התעופה הטובים בעולם לשנת 2025.

‏במקום הראשון טוקיו - חאן-דה: שדה התעופה המוביל בעולם לשנת 2025, שמצליח לשלב דיוק מופתי עם חוויית שירות יוצאת דופן. הנוסעים משבחים את הסדר, הניקיון, השקט ויעילות הצוותים. אחוז העיכובים נמוך במיוחד.

‏במקום השני דוחא, קטאר: שדה מרכזי למעבר בין אסיה לאירופה, עם ארכיטקטורה מרשימה, שירות אמין ונגישות גבוהה. חוויית השהייה בו נחשבת לחוויה בפני עצמה.

‏במקום השלישי צ’נגי, סינגפור: נחשב לאחד השדות האטרקטיביים בעולם, עם גנים פנימיים, מפלים, מסעדות איכותיות ואזורי מנוחה. השקעות גדולות בשירות ובתכנון מביאות לדיוק כמעט מושלם בזמני ההמראה.

‏במקום הרביעי אינצ’און, דרום קוריאה: משלב טכנולוגיה מתקדמת עם עיצוב מסורתי, מערכת בידוק יעילה ושירות לקוחות ברמה גבוהה.

במקום החמישי נריטה, טוקיו: נהנה מציונים גבוהים על דיוק, אמינות וניקיון. השדה מספק תחושת סדר ושלווה חריגה למרות העומס.

‏במקום השישי מינכן, גרמניה: דוגמה אירופית לניהול מוקפד. דיוק בזמנים גבוה, אזורי המתנה נעימים וצוותים מנומסים ומסייעים.

‏במקום השביעי ציריך, שווייץ: שדה עם רמה גבוהה של דיוק, נוחות ותחושת רוגע, המעניק זרימה חלקה וחוויית מעבר פשוטה.

‏במקום השמיני הלסינקי, פינלנד: מצטיין בשירות אדיב, תורים קצרים וניהול עומסים מדויק.

‏במקום התשיעי דובאי, איחוד האמירויות: שדה מרכזי ועמוס מאוד, אך השירות והאוטומציה הגבוהה מאפשרים חוויית מעבר נוחה ומרשימה.

‏במקום העשירי והמפתיע נתב”ג, ישראל: נמל התעופה בן גוריון דורג סביב המקום ה-50 בעולם במדדי AirHelp לשנת 2025. הציונים גבוהים בביטחון וניקיון, אך נמוכים יותר בזמני המתנה ובבקרת גבולות. למרות העומס בעונות השיא, הנתונים מצביעים על שיפור מתמשך.

עשרת שדות התעופה הגרועים בעולם לשנת 2025.

‏במקום הראשון קרתגו, טוניסיה: תורים ארוכים, שילוט חלקי, תקלות במיזוג ובשירותים ועיכובים תכופים בהמראות.

‏במקום השני הרקליון, כרתים: צפיפות גבוהה, מבנה ישן ותשתיות מיושנות. הממשלה בונה שדה חדש בקסטלי להחלפת השדה הישן.

במקום השלישי רודוס, יוון: עומסים כבדים, מחסור במקומות ישיבה ואזורי מזון מגוונים.

במקום הרביעי ליסבון, פורטוגל: עומסי תיירים בעונות השיא והיעדר הרחבת מסופים משפיעים על שביעות רצון הנוסעים.

במקום החמישי אנטליה, טורקיה: שדה עמוס, זמני המתנה ארוכים ונמוך בסטנדרט דיוק בזמנים.

במקום השישי דלאמן, טורקיה: עיכובים רבים בבידוק ובצוותים.

במקום השביעי הורגאדה, מצרים: מחסור בניקיון, בעיות סדר במעברי הביטחון ומחירים גבוהים במתחם המסחרי.

במקום השמיני שארם א שייח, מצרים: תורים ארוכים, שילוט לקוי ושירות לא עקבי.

במקום התשיעי האנוי, וייטנאם: צווארי בקבוק בתורים לבידוק ביטחוני ועיכובים בהמראות.

במקום העשירי הו צ’י מין, וייטנאם: תנועת נוסעים גבוהה ללא הרחבת מסופים.

הגורמים המרכזיים לדירוגים נמוכים הם תשתיות ישנות, מחסור בכוח אדם, שילוט לא ברור וניהול עומסים כושל.

השוואת הנתונים מצביעה על מגמה ברורה: שדות שהשקיעו בתשתיות, אוטומציה ושירות, כמו מינכן, ציריך ודוחא, מצליחים לשפר את חוויית הנוסעים. לעומתם, שדות ישנים ועמוסים דורשים חידוש מהיר. מסקנה מרכזית: שדה תעופה איכותי אינו רק יופי אדריכלי, אלא ניהול מדויק, כוח אדם מיומן, ניקיון, שילוט ועמידה בלוחות זמנים.

 

 

שדה תעופה דירוג נתב"ג (נמל התעופה בן גוריון)

 צבע אדום

art