בואינג חושפת: המטוס החדש שמבטיח לשנות את חוויית הטיסה העולמית
דגם 777X מציג כנפיים מתקפלות קבינה מודולרית ומנועים רבי עוצמה ומשלב חסכון בדלק עם נוחות משודרגת לחברות התעופה והנוסעים
בואינג חשפה את סדרת Boeing 777X הנחשבת לדור הבא של מטוסי הטווח הארוך ומציגה שלל חידושים משמעותיים המיועדים לשפר את היעילות האווירית ואת חוויית הנוסעים.
במעריב דווח כי מדובר בפרויקט הדגל של החברה שנמצא כעת בשלבי ניסוי מתקדמים לאחר עיכובים שנגרמו מדרישות רגולטוריות חדשות בעקבות פרשת 737 MAX לצד השפעות מגפת הקורונה והאטה בשרשראות הייצור.
תא הנוסעים החדש כולל תאורת לד מתקדמת היוצרת התאמה בין אופי התאורה לשלב הטיסה ובכך מסייעת להפחתת השפעות הג׳ט לג. חלונות גדולים משמעותית מכניסים יותר אור טבעי והדפנות המעוצבות בקימור מעניקות תחושת עומק ומרחב חריגה מהסטנדרט המקובל. מערכת האוורור שודרגה לרמת רעש נמוכה יותר ותאי האחסון העליונים הורחבו כדי לאפשר ארגון יעיל של ציוד הנוסעים.
מבנה הגוף הורחב ב־10 סנטימטרים ומאפשר התקנת 10 מושבים בשורה ברוחב 18 אינץ׳ מבלי לפגוע בנוחות. עבור חברות תעופה מדובר בשילוב בין נוחות לנוסעים ובין יתרון מסחרי הנובע מצפיפות יעילה יותר.
הקבינה עצמה מודולרית ומותאמת להחלפה מהירה של חלקים שלמים כך שחברות התעופה יוכלו לחדש תצורות מחלקות לעדכן תאורות או להחליף תקרות ללא צורך בשיפוץ ארוך ויקר. השינוי צפוי לצמצם עלויות תחזוקה ולאפשר התאמות תכופות לשוק.
מבחוץ הדגם מציג כנפיים עשויות סיבי פחמן עם מוטת כנף של כ־71 מטרים בזמן טיסה המאפשרת חיסכון של עד 10 אחוזים בדלק. לאחר נחיתה קצות הכנפיים מתקפלות אוטומטית כך שהמטוס יוכל להיכנס לשערים רגילים. את ההנעה מספקים מנועי GE9X הנחשבים לחזקים בעולם בתחום האזרחי והשילוב ביניהם מעניק טווח טיסה של יותר מ־14000 קילומטרים בהתאם לתצורה.
במעריב דווח כי ל־777X כבר נרשמו למעלה מ־500 הזמנות. חברת אמירייטס מובילה עם 205 מטוסים אחריה קטאר איירווייז עם 90 קוריאן אייר עם 40 קתאי פסיפיק עם 35 וסינגפור איירליינס עם 31. בין המזמינות נמצאות גם איתיחאד בריטיש איירווייז לופטהנזה ו ANA היפנית כאשר ברובן מיועד הדגם לשמש בקווים ארוכים ורווחיים תוך הפחתת עלויות דלק ופליטות.
