למעלה מ-100: קרונות הרכבת הוותיקים יוצאים משירות ומוצעים למכירה

רכבת ישראל ממשיכה את מהפכת החשמול ומוציאה מהשירות את רכבות ה'סימנס ויאג'יו לייט' המופעלות בדיזל לטובת קרונועים חשמליים, מהירים ומתקדמים ורבי קיבולת נוסעים • 116 הקרונות הוותיקים מוצעים למכירה לאחר 16 שנות שירות ומאות מיליוני קילומטרים שנסעו ברחבי הארץ בדגש על הקו לנתב"ג

למעלה מ-100: קרונות הרכבת הוותיקים יוצאים משירות ומוצעים למכירה
ה'סימנס ויאג'ין לייט' צילום: דוברות רכבת ישראל

אם נסעתם בשנים האחרונות ברכבת לנתב"ג בוודאי פגשתם בקרונות ה'סימנס ויאג'יו לייט' הכחולים לבנים.

רכבות אלה הגיעו לארץ בשנת 2009 ומאז שירתו בנאמנות את נוסעי הרכבת ברחבי הארץ, ובדגש על הקו לנתב"ג, הודות למרווח הפנימי הגדול, נוחות הישיבה, איזורי אכסון הכבודה, דלתות הקרונות הרחבות והנסיעה השקטה, בהם התאפיינו הקרונות האהובים.

עיצובם החיצוני של הקרונות נקבע על ידי ציבור הנוסעים, במסגרת משאל שערכה רכבת ישראל עם הגעתם ארצה. 

דוברות רכבת ישראל
ה'סימנס ויאג'ין לייט' | דוברות רכבת ישראל

כעת, וכחלק ממהפכת החשמול במסגרתה מוחלפות רכבות דיזל ברכבות חשמליות חדישות, מהירות ורבות קיבולת, יוצאים קרונות הסימנס הוותיקים משירות, ומוצעים למכירה במסגרת הליך מכרזי של רכבת ישראל. ההצעה לקניית הקרונות מפורסמת באתר רכבת ישראל וברחבי העולם. 

לפני כשנה במסגרת עסקה דומה, מכרה רכבת ישראל 33 רכבות מסוג IC3 לחברת הרכבות הרומנית FEROTRANS שמופעלות כיום באזור העיר יאסי שבמזרח המדינה.

רכבת ישראל

 צבע אדום

art