מאגר מידע לאומי לעמדות טעינה חשמליות יוצא לדרך: מיקום, תפוסה ומהירות הטענה
משרד האנרגיה והתשתיות מקדם מאגר מידע לאומי לעמדות טעינה חשמליות להגברת התחרות בין מפעילי עמדות הטעינה. המאגר יופעל בזמן אמת, יונגש לציבור, יצמצם את "חרדת הטווח" ויתמוך בהאצת המעבר לכלי רכב חשמליים בישראל
צעד משמעותי בקידום עמדות הטעינה לכלי רכב חשמליים בישראל: משרד האנרגיה והתשתיות, באמצעות אגף תחבורה נקייה בחטיבה לאנרגיה מקיימת, יוצא בימים אלה במכרז להקמה ולהפעלה של מאגר מידע לאומי ומקיף של כלל עמדות הטעינה הציבוריות לכלי רכב חשמליים בישראל.
המאגר ירכז נתוני זמן אמת מכלל המפעילים, ובהם מיקום העמדות, מצב תפוסה ותקינות, מהירות הטעינה ומחירים, וינגיש אותם לציבור באופן רציף, מרוכז ואמין. צעד זה יגביר את התחרות והשקיפות, יוזיל את המחירים ויעודד את הציבור לעבור לתחבורה חשמלית.
המהלך נועד להסיר חסם מרכזי בהרחבת השימוש בכלי רכב חשמלי: הפער במידע הזמין לנהגים, שיוצר חשש מאי-זמינות של עמדות טעינה ("חרדת טווח").
מסקר שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשיתוף עם משרד האנרגיה והתשתיות, עלה כי הציבור רואה חשיבות גבוהה בשיפור איכות ונגישות המידע על עמדות הטעינה. במחקר השוואתי שביצע המשרד נמצא כי במדינות רבות בעולם קיימת אסדרה ממשלתית הדורשת דיווח מלא ושיטתי של נתוני עמדות טעינה לציבור - מהלך שהוכיח את עצמו ככלי משמעותי בהאצת אימוץ כלי הרכב החשמליים.
הזוכה במכרז יידרש להקים תשתית נתונים שתונגש לכל המעוניין בכך, ותאפשר הפצה של המידע לציבור, בין היתר באמצעות יישומונים שונים המופעלים על ידי המגזר הפרטי. בכך, יוכל כל נהג לקבל תמונה מלאה, מהימנה ובזמן אמת על כלל העמדות הקיימות בישראל, ביישומון לבחירתו, ולבחור את העמדה המתאימה ביותר בעבורו מבחינת פניות, מחיר ומיקום.
הקמת המאגר מהווה נדבך מרכזי בפיתוח תשתיות טעינה מתקדמות בישראל, בחיזוק התחרות בין המפעילים ובשיפור חוויית המשתמש של הנהגים. המהלך משתלב במאמץ הלאומי להאיץ את המעבר לכלי רכב חשמליים, לשפר את איכות האוויר ולהפחית פליטות מזהמים בהתאם ליעדי משק האנרגיה.
