אתם תהיו בהלם: מה באמת קורה לשמיכות ולכריות במטוס?
עדויות צוותי אוויר ובדיקות חיצוניות מציגות פער גדול בין הנהלים הרשמיים לבין המציאות בטיסות קצרות שבהן פריטי הנוחות חוזרים למדף ללא כביסה מלאה
חברות תעופה מחלקות מיליוני שמיכות וכריות בשנה אך בפועל רמת הניקיון של הפריטים רחוקה מלהיות אחידה.
בחדשות 12 דווח כי חלק מהחברות שולחות את הכיסוי והבד לניקוי תעשייתי מלא בעוד אחרות מחליפות רק את הכיסוי ומשיבות את הכרית המקורית למטוס. בטיסות קצרות או בזמני קרקע לחוצים השמיכה פשוט מקופלת ומועברת לנוסע הבא ללא כל הליך חיטוי.
ע"פ הפרסום בחדשות 12, דיילים מספרים כי שימושים יוצאי דופן בשמיכות אינם נדירים והן משמשות לעיתים לניגוב נוזלים להקאה או לאחסון מזון. לטענתם כל פריט שאינו סגור בניילון אינו בהכרח נקי והטיסה הראשונה ביום היא זו שבדרך כלל מקבלת פריטים שהגיעו ישירות מהמכבסה. מומחי בריאות מציינים כי הבדים עלולים להכיל חיידקים ועובש ברמות שאינן מסכנות חיים אך כן עלולות לגרום לגירוי בעור או לבעיות למי שסובל מאלרגיות.
גם כאשר מתבצע ניקוי תעשייתי השימוש בחומרים חזקים מעלה שאלות סביבתיות ובריאותיות משום שחלקם עלולים ליצור גירוי נשימתי או עורי. כריות סינתטיות נפוצות במטוסים נחשפות גם לאבק ולאלרגנים במהלך אחסון ארוך במחסנים. נוסעים רגישים מעדיפים להביא מהבית שמיכה או כרית אישית בעוד אחרים משתמשים בציוד המטוס ומקבלים את העובדה שרמת הניקיון תלויה בחברה בסוג הטיסה ובעיקר במזל.
