התוכנית שתשנה את הנסיעה שלכם: קיצור זמנים והעלאת תדירות

תוכנית ניהול הנגר באגן איילון מתקדמת: שלב מרכזי בהשלמת התנאים להפעלת המסילה הרביעית, ולפתיחת "צוואר הבקבוק" המסילתי

התוכנית שתשנה את הנסיעה שלכם: קיצור זמנים והעלאת תדירות
העבודות של רכבת ישראל בפרויקט המסילה הרביעית באיילון צילום: רכבת ישראל

הוועדה הארצית לתכנון תשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה היום (שני) את תוכנית תת"ל 33/ב לניהול הנגר באתרים נטוף 1 ואיילון 2, הנדרשת להשלמת התנאים הסטטוטוריים להפעלת המסילה הרביעית באיילון. התכנית תוגש בקרוב לאישור הממשלה.

המהלך הוא צעד משמעותי וחיוני בדרך להסרת "צוואר הבקבוק" המסילתי המגביל את התפתחות רשת המסילות הארצית.

המסילה הרביעית באיילון היא אחד המיזמים התחבורתיים החשובים במדינה. היא תאפשר לראשונה הפעלה מלאה של רשת הרכבות הארצית, העלאת תדירויות בכל הקווים, קיצור משמעותי של זמני נסיעה, וחיבור מהיר ויעיל בין צפון, מרכז ודרום.

כדי לאפשר את הרחבת המסדרון וצמצום תעלת האיילון, נקבע בתת"ל 33 כי יש להשלים מערך ויסות, איגום והחדרה של נגר במעלה הנחלים, באופן שיבטיח את יציבות ובטיחות המערכת כולה.

התוכנית שאושרה כוללת את הקמת אתר נטוף 1, מאגר בעל כושר איגום גבוה במיוחד, שיאפשר הפחתת ספיקות בכניסה לפארק אריאל שרון, ואת השלמת אתר איילון 2, הכולל מתקני יציאה ושדרוג תשתיות הנדרשים לרישוי והפעלה. האתרים יאפשרו ניהול מבוקר של הנגר במעלה הנחל בשעת אירועי גשם קיצוניים, וכך יבטיחו את התנאים ההידרולוגיים הנדרשים להפעלת המסילה הרביעית.

יודגש כי אף שהתוכנית עוסקת באמצעים הנדסיים של ויסות נגר, צעד חשוב נוכח הצפי להתגברות השטפונות עקב שינויי האקלים, מטרתה העיקרית היא לאפשר את הפעלת המסילה הרביעית בהקדם, ולפתוח את צוואר הבקבוק שמגביל את צמיחת מערך הרכבות של ישראל.

רכבת ישראל מסילה משרד התחבורה איילון

 צבע אדום

art